حمایت‌ از گروه‌های تئاتری؛ مکمل جریان‌سازی جشنواره‌های منطقه‌ای | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۹
در گفت‌وگو با صبا عنوان شد؛

حمایت‌ از گروه‌های تئاتری؛ مکمل جریان‌سازی جشنواره‌های منطقه‌ای

پویان عطایی کارگردان نمایش «میشوسوزوکی» که در جشنواره تئاتر فجر منطقه ۴ (فارس) حضور دارد می‌گوید برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اتفاق فرخنده‌ای است به شرط آن‌که از گروه‌ها حمایت مادی و معنوی شود.

 

پویان عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر صبا، درباره داستان نمایش خود گفت: «داستان نمایش درباره عده‌ای است که با هم براثر اتفاقی هم مسیر می‌شوند تا امانتی را به دست صاحبش بسپارند. در این مسیر حوادثی رخ می‌دهد که قصه را شکل می‌دهد.»
عطایی درباره چرایی انتخاب این عنوان نیز توضیح داد: «در نمایش موتوری به عنوان سوزوکی داریم که قصه حول آن پیش می‌رود و یک کاراکتر واقعی است که فضای نمایش را به سمت فانتزی – تخیلی پیش برده است.»
این کارگردان با اشاره به این که برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اتفاق فرخنده‌ای است به شرط آن‌که از گروه‌ها حمایت مادی و معنوی شود، بیان کرد: «هفت سال جشنواره منطقه‌ای بنا به دلایلی که اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد، برگزار نشد، در حالی که برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار خوبی است اما معایبی نیز دارد. از آن جمله می‌توان به سالن‌هایی که در شهرهای دیگر در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد اشاره کرد که استانداردهای لازم را ندارند. از طرف دیگر گروهی که می‌خواهد از استانی به استان دیگر سفر کند هزینه‌هایی را متحمل می‌شود که هم سنگین است و هم بازگشتی ندارد. همچنین دی بدترین زمان ممکن برای برگزاری جشنواره است، چرا که زمان امتحانات دانشجویان است و اکثر تئاتری‌ها دانشجو هستند و خود این همزمانی فرصت را از شرکت‌کنندگان می‌گیرد. اگر این مشکلات برطرف شود برگزاری جشنواره اتفاق بسیار خجسته‌ای است.»

پویان عطایی کارگردان نمایش «میشوسوزوکی» به نویسندگی اصغر گروسی یکی از برگزیدگان جشنواره تئاتر استان اصفهان است. این نمایش که برگزیده جشنواره فانوس شناخته شده، در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ ۴ در فارس حضور دارد.اصغرگروسی(نویسنده)، پویان عطایی(طراح و کارگردان)، مریم دوستی ایرانی(مشاور کارگردان)،رزیتا کروندی،پویان عطایی، امین طاهری، علی علی‌محمدی(بازیگران)، سید مصلحی(دستیار کارگردان)، مبینا عباسی(منشی صحنه)، مریم دوستی ایرانی(موسیقی)، مژگان دوستی ایرانی(دوخت لباس)، محمد قبادی نژاد(طراح گریم)، پویان عطایی( طراح صحنه، لباس و نور)، سعید رضوانی و محمد قبادی نژاد( ساخت دکور)، محمد علی عمادی ( طراح گرافیک) عوامل این نمایش را تشکیل می‌دهند.

۱۵ گروه نمایشی با حضور ۲۰۰ هنرمند از استان‌های اصفهان، کرمان، قم، سیستان بلوچستان، بوشهر، مازندران و یزد در بیست‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه ۴ که از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ دی‌ به دبیری حمیدرضا قانعی در شیراز برگزار می‌شود، حضور دارند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    113/860/980/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/283/785/000