مجتمع فرهنگی هنری وحشی بافقی افتتاح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷
با حضور وزیر فرهنگ و در حاشیه سفر استانی رییس جمهور به استان یزد

مجتمع فرهنگی هنری وحشی بافقی افتتاح شد

مجتمع فرهنگی هنری وحشی بافقی همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان یزد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ۹ سال انتظار بهره برداری شد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی، در راستای رویکرد وزارت فرهنگ در دولت مردمی مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی نقاط مختلف کشور، مجتمع فرهنگی هنری فرهنگی هنری وحشی بافقی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بافق از توابع استان یزد به بهره برداری رسید.
این مجتمع با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع شامل سالن چند منظوره‌ پلاتوی تئاتر و نگارخانه و نمایشگاه، کارگاه ساخت دکور، اتاقهای گریم آقایان و بانوان، ۴ کلاس و کارگاه آموزشی، اتاق مدیریت، محل استراحت اساتید، نمازخانه و واحد اقامتی است. این مجتمع فرهنگی و هنری با اقتباس از معماری سنتی ایرانی و اسلامی به صورت گودال باغچه و با حیاط مرکزی، حوض، صُفّه و رواق طراحی شده است.
 این پروژه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و در تکمیل و تجهیز آن از حداکثر ظرفیت‌های تولیدات داخلی استفاده شده‌ است. برای احداث و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی، قریب به ۸۰ میلیارد ریال از سال ۹۳ تاکنون هزینه شده است که ۴۰ میلیارد آن در سال اول دولت سیزدهم تامین گردید.
گفتنی است، احداث مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی در سال ۱۳۹۳ در کنار مجموعه کتابخانه و سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آغاز شده که امروز به طور کامل به بهره برداری رسید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است