افخمی: حاضرم دوباره به هفت برگردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۷

افخمی: حاضرم دوباره به هفت برگردم

بهروز افخمی گفت: ممکن است اگر دوباره مسئولیت برنامه هفت به من پیشنهاد شود، مجددا مدیریت برنامه را بپذیرم.

به گزارش صبا، هفت همچنان مهم‌ترین برنامه سینمایی تلویزیون است که بیش از یک سال است، بدون هیچ دلیل موجهی از جانب مدیران سیما، رنگ آنتن تلویزیون را ندیده است. اظهارنظر افخمی برای بازگشت مجددش به برنامه هفت از این جهت اهمیت می‌یابد که محسن برمهانی معاون سیما هم روز گذشته، خبرهایی از بازگشت‌ برنامه هفت به تلویزیون داد. برمهانی در این باره گفته است: «می‌دانید که سرقفلی ویژه برنامه‌های سینمایی تلویزیون با برنامه هفت است و این برنامه برای ما خیلی جدی است. البته برنامه‌های دیگری هم داریم. خبری که باید بدهم این است که برنامه هفت به خاستگاه اصلی‌اش شبکه نمایش می‌رود. به شکل ویژه در شبکه نمایش و از این پس در سال‌های آتی در همین شبکه تولید خواهد شد.»

بهروز افخمی در حاشیه کارگاه «مدرسه انقلاب، کوچک جنگلی» درباره احتمال حضور دوباره برای اجرا در برنامه هفت صحبت کرد و گفت: من برنامه‌های هفت را ندیدم ولی می‌دانم که در آن زمانی که ما برنامه‌ هفت را رها کردیم، باید رها می‌کردیم؛ یعنی در چند هفته آخر خیلی احساس پوچی می‌کردم و فکر می‌کردم خیلی تکراری شدم و حرف‌هایم را زده‌ام. حس می‌کنم که اگر می‌خواستیم تاثیری بگذاریم، گذاشتیم و همه متوجه شدند که ما چه چیزی می‌گوییم؛ چه موافق و مخالف باشند و چه عمل کنند و نکنند، حس می‌کردم که ما از این جا به بعد اگر در برنامه بمانیم، تکراری هستیم. بنابراین خودم دلم می‌خواست برنامه را رها کنم.
اواخر ۹۶ بود که هفت را تحویل دادیم؛ یعنی یک سال و نیم، به صورت کامل اجرا شد. بعد از آن می‌دانستم که اگر برنامه را کسان دیگری ادامه دهند، حتی از آن چیزی که من می‌ترسم تکراری و بی‌معنا شود ممکن است تکراری‌تر و بی‌معناتر از آب درآید که همین هم شد؛ یعنی تبدیل به یک برنامه روتین و معمولی و روزانه یا هفتگی شد که قرار نیست کاری کند بلکه همین‌طور مثل برنامه‌های دیگر تلویزیون برای تماشا کردن و سرگرم شدن، ساعتی از اوقات فراغت را پر می‌کند.

٭٭٭ حرف‌ها تمام شد یا تصمیمات مدیران صداوسیما موثر بود؟
حرف‌ها تمام شده بود و فکر می‌کنم تاثیرش را هم گذاشته بود. اگر حرف‌ها تمام شده باشد و تاثیر نداشته باشد، آدمی ممکن است خود را راضی کند که حرف‌ها را تکرار کند ولی اگر تاثیر گذاشته باشد و جنجالی درست شده باشد و فضایی درست کند که مجبورند به آن حرف‌ها اهمیت دهند. اما اگر دوباره بخواهید همان حرف‌ها را تکرار کنید، یعنی وقت خود را تلف می‌کنید.

٭٭٭در این صورت، چه اتفاقی افتاد که بعد از زدن حرف‌هایتان، باز تصمیم گرفتید که برنامه‌ «نقد سینما» را در شبکه ۵ شروع کنید؟
آن برنامه در دوره دیگری و با فاصله زمانی زیادی از دوره قبلی بود. الان هم ممکن است اگر دوباره مسئولیت برنامه هفت به من پیشنهاد شود، مجددا مدیریت برنامه را بپذیرم. بخاطر اینکه الان دوره دیگری برای سینماست؛ درواقع هجوم دیگری به سینمای ایران شده و از داخل خود آن، پوشش‌هایی برای تخریب سینما اتفاق می‌افتد. ممکن است که الان یک نفر، با رویکرد دیگری برنامه هفت را جلو ببرد. با این حال هر زمانی به این نتیجه‌ برسم که دیگر نمی‌توانم برنامه‌ای را ادامه دهم، دیگر کار نمی‌کنم. من برنامه‌ساز روتین نیستم.

منبع: گفت‌وگوی سجاد مشهدی- فرهیختگان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است