۴۰ روز تا نمایش ماجراجویی‌های جان لوتر بر پرده سینما / نتفلیکس هم دست به کار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷

۴۰ روز تا نمایش ماجراجویی‌های جان لوتر بر پرده سینما / نتفلیکس هم دست به کار شد

منتقدان و طرفداران مجموعه تلویزیونی «لوتر» که چشم انتظار اعلام زمان اکران عمومی آن بودند، حالا سخت مشتاق دیدن آن روی پرده سینماها هستند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، ادریس البا بازیگر اصلی این مجموعه پلیسی پربیننده رسما خبر داد که نسخه سینمایی در تاریخ ۲۴ فوریه راهی پرده سینماها می‌شود. شبکه نتفلیکس هم امتیاز پخش استریم آن را خریداری کرده و تاریخ ۱۰ مارس را به عنوان زمان پخش آن اعلام کرده است.

رسانه‌های انگلیسی خبر از این می‌دهند که عدم اعلام زمان اکران عمومی نسخه سینمایی لوتر نگرانی‌هایی در بین طرفداران نسخه تلویزیونی به‌وجود آورد بود و آنها نگران آن بودند که زمان نمایش عمومی باز هم به دلایل مختلف به تعویق بیفتد.

نیل کراس خالق نسخه تلویزیونی لوتر، نویسنده فیلمنامه و تهیه‌کننده اصلی نسخه سینمایی است و ادریس البا در این نسخه دوباره در قالب کاراکتر جان لوتر افسر پلیس سمج و فعال شهر لندن ظاهر شده است.

جمی پاین کارگردالن فصل پنجم مجموعه پشت دوربین نسخه سینمایی هم بوده است.

نسخه سینمایی لوتر در همان حال و هوای نسخه تلویزیونی ساخته شده و این بار جان لوتر که درگیری های شخصی و ذهنی خودش را دارد، متوجه فعالیت‌های جنایتکارانه یک جانی بالفطره (با بازی اندی سرکیس) می‌شود. در شرایطی که این جانی فضای شهر لندن را به سمت ترس و دلهره برده، لوتر باید پی به هویت مخفی او برده و اهالی شهر را مطمئن کند می‌تواند این قاتل بی رحم را دستگیر کند. موش و گربه بازی خطرناک و معماگونه این دو، خط اصلی داستان فیلم را جلو می‌برد.

به گفته البا: «جان لوتر تلاش زیادی کرده تا با تکیه به قانون، با قاتلان و جنایتکاران مقابله کند. اما این بار او با دشمن ناشناسی طرف است که با اعمال خطرناک خود در قالب قاتلی زنجیره‌ای، پلیس داستان را مجبور به تخطی از قانون می‌کند. لوتر که همچنان از بابت حل نشدن یک جنایت قدیمی خودش را سرزنش می‌کند، نمی‌خواهد اجازه دهد چنین اتفاقی یک بار دیگر برایش رخ دهد.»

داستان نسخه سینمایی که با نام کامل «لوتر: ماه سقوط کرده» اکران عمومی می‌شود، اسپین آفی بر داستان نسخه تلویزیونی است.

این درام دلهره آور و روانکاوانه جنایتکارانه، در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از تلویزیون انگلستان پخش شد و محبوبیت فراوانی بین تماشاگران و منتقدان سراسر جهان کسب کرد.

بحث تولید نسخه سینمایی لوتر از چند سال قبل آغاز شد و تهیه کنندگان مجموعه همان زمان رسما گفتند با تولید این نسخه، ماجراجویی‌های جان لوتر در قاب کوچک به پایان خود می‌رسد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است