تعلیق راه نجات فیلم کوتاه است / اکران «به‌ساحل نمی‌رسیم» در آمریکا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۳
سروش امتیاز در گفت‌وگو با صبا:

تعلیق راه نجات فیلم کوتاه است / اکران «به‌ساحل نمی‌رسیم» در آمریکا

سروش امتیاز کارگردان فیلم «به ساحل نمی‌رسیم» از راه‌یابی فیلم خود به جشنواره‌های جهانی خبر داد.


سروش امتیاز کارگردان فیلم «به ساحل نمی‌رسیم» پس از اکران فیلم خود در جشنواره نهال در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی صبا از راه‌یابی فیلم خود به جشنواره‌های جهانی خبر داد و گفت: فیلم «به ساحل نمی‌رسیم» هم‌اکنون puneshortfilm و جشنواره آمریکایی نظیر آن در حال اکران است.
امتیاز در ادامه به جایگاه ویژه عنصر تعلیق در ساخت فیلم‌های کوتاه اشاره کرد و گفت: در آثار کوتاه، مادامی که مخاطب با قصه‌ای مواجهه است، باید به سمت اثر کشیده و جذب شود. در واقع در همان سه دقیقه اول، آن اثر باید بتواند مخاطب را درگیر خود کند، در غیر این صورت مخاطب حوصله‌اش سر می‌رود و از فیلم دور می‌شود. از این رو فیلم‌های کوتاهی که قصه‌محور هستند، مستلزم حضور عنصر تعلیق برای درگیر کردن مخاطب‌اند.
او درباره تمایز تعلیق و غافلگیری افزود: این دو ترفند کاملا از یکدیگر مجزا هستند. شما می‌توانید با یک جامپ‌ کات مخاطب خود را ترسانده و به هیجان وا دارید، اما کششی در کار نخواهد بود. تعلیق با فضاسازی توانایی درگیر کردن و مسیله ایجاد کردن را به همراه دارد. بنابراین می‌توان تعلیق را راه نجاتی برای آثار کوتاه و قصه‌محور در نظر گرفت.
سروش امتیاز پیرامون انتخاب جنگل به عنوان لوکشین در فیلم «به ساحل نمی‌رسیم» به صبا گفت: من جنگلی در فصل پاییز را انتخاب کردم. تا در موازات با ریزش برگ‌ها به پایان عمر کاراکتر اصلی‌ اشاره کرده و آخرین تجربه زیبایی که چند دوست می‌توانند در کنار هم باشند را ترسیم کنم.‌ به همین علت با استفاده از نماهایی باز سعی کردم به کنار هم بودن آن‌ها اشاره کنم.

«به ساحل نمی‌رسیم» قصه چند دوست را روایت می‌کند که در سفری به شمال کشور دچار حوادثی ناگوار می‌شوند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:

“می‌دونید مشکل از کجاست؟ مشکل اینه که همه‌تون می‌دونید یه روز قراره بمیرید ولی نمی‌دونید کی قراره اون روز برسه؛ برای من اگه یه هفته دیگه نباشه، یه ماه دیگه‌اس».

عوامل تولید فیلم کوتاه «به ساحل نمی‌رسیم» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: سروش امتیاز
گروه کارگردانی: پانیذ شاهمرادی – راوین طاهامی
بازیگران: نیما سکوت – آزاده سیفی – امیرحسین رضازاده – سام دادخواه – سما رجبی – معین کرمی – کامبیز منصف – عرفان رحمان‌پور
مدیر فیلمبرداری: فرزاد شهاب
تدوین: کاوه سخنگو
گروه صحنه و لباس: مریم فردوسی – امیرعباس هژبر
صدابردار: علی عبدالحسینی
صداگذار: نوید غالب
موسیقی: دانیال خانی
طراح گریم: محمدرضا ابراهیمی
عکاس: سام مقیمی
منشی صحنه: مهتاب حبیبی
اصلاح رنگ : مهران دوستی
دستیار یک فیلمبردار: محمد تبریزی
طراح پوستر: علی آقایی

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است