«پاورقی»؛ محصول یک آزمون و خطا / واکنشی به تهدیدها نداشتیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
در نشست خبری «پاورقی» مطرح شد؛

«پاورقی»؛ محصول یک آزمون و خطا / واکنشی به تهدیدها نداشتیم

نشست خبری برنامه «پاورقی» صبح 27 دی ماه در ساختمان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما با حضور عوامل این برنامه تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری برنامه تلویزیونی «پاورقی» صبح سه شنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ در ساختمان اداره کل روابط عمومی صداوسیما با حضور عوامل آن برگزار شد.

عوامل برنامه  «پاورقی» با آغاز اعتراضات و حوادث اخیر از شبکه دو سیما روی آنتن رفتند و در ۲۷ دی ۱۴۰۱ با حضور در امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما به ۸۶ تماس مردمی بدون واسطه پاسخ و سپس به پرسش و پاسخ خبرنگاران رسانه ها به صورت مجازی پاسخ دادند.

در این نشست حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، جواد فتحی تهیه کننده، محمدرضا شهبازی و محمدامین میمندیان مجریان و نویسندگان این برنامه تلویزیونی حضور داشتند.

 «پاورقی» جایی برای شنیدن دغدغه‌های مردم! 

در ابتدای این نشست خبری جواد فتحی تهیه کننده و کارگردان برنامه «پاورقی» ضمن تشکر از همکاران روابط عمومی سازمان که این امکان را فراهم آوردند تا دست اندرکاران این برنامه بدون واسطه و روبرو با مردم سخن بگویند و پیشنهادات وانتقادات مخاطبان را از نزدیک جویا شوند، عنوان کرد: در تماس هایی که امروز مردم با عوامل برنامه داشتند ابراز تأسف کردند از اینکه حرف هایشان جایی شنیده نمی شود و از اینکه این برنامه نظرات و انتقاداتشان را شنیده و انتقال می دهد انرژی می گیرند.

در ادامه محمدرضا شهبازی یکی از نویسندگان و مجریان برنامه «پاورقی» گفت: مخاطبان برنامه در قالب تماس های خود نگران بودند که مبادا با فروکش کردن اعتراضات که سرآغاز راه اندازی این برنامه بود پخش آن متوقف شود.

وی ادامه داد: نکته پررنگ در صحبت های مردم در امور مخاطبان صداوسیما این بود که جایی برای شنیدن دغدغه هایشان پیدا کرده اند و انتظار دارند مشکلاتشان در برنامه مطرح شود و ما هم به اندازه توان و ظرفیت مان به آن می پردازیم.

باید به مخاطب حق دهیم

همچنین محمدامین میمندیان از دیگر نویسندگان و مجریان برنامه «پاورقی» هم در این نشست از تجربه خوب حضور در امور مخاطبان صداوسیما گفت: در چهل دقیقه حضورم در واحد ۱۶۲ نکته ای که برایم جالب است این بود که مردم برنامه «پاورقی» را صدای خود می‌دانستد و از ما درخواست داشتند صدایشان را در صداوسیما انعکاس دهیم و این برنامه را محملی برای حل مشکلاتشان می دانند.

میمندیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که وجه تمایز این برنامه تلویزیونی با سایر برنامه‌ها چیست؛ پاسخ داد: این برنامه مدل ساده ای داشت برنامه فارغ از هر زرق و برقی با نام بردن از نام افراد در هر پست و جایگاهی موجب ایجاد اعتماد میان مخاطبان خود شد و عامل برای ارتباط بیشتر و نزدیک مردم با این برنامه شد.

در ادامه شهبازی ضمن بیان اینکه باید به مخاطب حق دهیم، گفت: تقریبا واکنشی به تهدیدها و نقدها نداشتیم و سعی خود را کردیم تا به کارمان ادامه دهیم. برنامه «پاورقی» بیننده زیادی دارد و یکی از دلایل دیده شدن آن هم همین نقدهاست.

او افزود: این برنامه با توجه به حال و هوای روز، سوژه‌یابی می‌کند و با توجه به فضای مجازی جلو می‌رود که سعی داریم در آینده به شکل دیگری آن را جلو ببریم.

از گشتن در فضای مجازی تا ارتباط با دوستان خارج از کشور

این مجری درباره انتخاب سوژه‌ها عنوان کرد: سوژه ها را گروهی با زحمت اصلی میمندیان پیدا می کنند و اکنون شبکه ای از دوستان شکل گرفته است که همه به هم کمک می کنند. حتی از خارج کشور نیز دوستانی داریم که برایمان مطالبی می‌فرستند و ما از آن‌ها اطلاع دقیق داریم و سعی می‌کنیم به آن‌ها هم بپردازیم یا خیلی از مطالبی هم وجود دارند که ما آن‌ها را کنار می‌گذاریم.

او در پایان گفت: دهه فجر فرم و محتوای جدیدی را به برنامه اضافه می‌کنیم که جذاب‌تر است.

جواد فتحی نیز تصریح کرد: شبکه‌های استانی شروع به پخش کردند و قرار است در شبکه سه و نسیم هم پخش شود. تاکیدمان بر این است که با شبکه دو جلو رویم.

میمندیان در ادامه گفت: این تیم بچه های طنز باشگاه انقلاب هستند که از ۷ سال پیش کارشان را مطبوعاتی و مکتوب آغاز کردند و کم کم رشد طبیعی کردند. آن ها کار مکتوب کردند و آیتم های فضای مجازی را ساختند.

او ادامه داد: در جلسه معاونت سیما گفتم و قدردانی کردم که این سیستم می‌تواند الگو باشد و باید به بچه هایی که در سایر حوزه ها مستقر هستند، فرصت آزمون و خطا بدهید تا با این فرصت جز سرمایه‌ها شوند و از مدیرانی که اعتماد کردند. مدیوم تلویزیون از لحاظ تاثیرگذاری و اعتبار سهم خاصی دارد.

در ادامه حسین قرایی مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما عنوان کرد: محمدرضا شهبازی طنزپردازی می دانند و مصابه امروز می نویسد و این در آثارش مثل  «ماه بندان» و آن کتابی که توسط انتشارات رسول آفتاب منتشر شد، مشهود است. اما گویا قلم جدی او دیده نشده است. من هم نمی دانستم که او در حوزه طنز و اجرای برنامه های طنز آمیز به سوی هجو و هزل با دوز کم می رود.

وی افزود: به نظرم باید این جنبه هزل کمتر شود اما این را بدانید وقتی که بعضی از مسولان با ما تماس می گیرند و به «پاورقی» انتقاد می‌کنند یعنی این برنامه موفق است و این جالب است که این انتقادها بیشتر به مسولان برمی گردد.

به سوی مردمی شدن قدم بردارید! 

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما عنوان کرد: بخشی از طنز، خنده است و لبه دیگرش موضوعات اجتماعی است و به شخصه به آن بحث ها که به صورت هجو پرداخته می شود، علاقه ندارم اما بخش های طنزش تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: تسلط شهبازی در بحث ها و زبان بدن او کارشناسانه و عمیق است و از این نظر قابل تحسین است. «پاورقی» قبلا ۳ روز در هفته از شبکه دو سیما پخش می‌شد اما الان هرروز روانه آنتن می‌شود.

قرایی در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنید بیشتر به سوی مردمی شدن قدم بردارید و صحبت های مردم را بشنوید و نگاه های مردم را ببینید.

به «پاورقی» زیاد توجهی نمی شود زیرا که پایین صفحه است اما دیگر این برنامه متن شده است و هرچه بیشتر به سوی طنز بروید، موفق ترید و برای شما آرزوی توفیق و عاقبت‌به‌خیری دارم.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است