رامین ناصرنصیر در «خارج از محدوده» روانشناس شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴

رامین ناصرنصیر در «خارج از محدوده» روانشناس شد

«خارج از محدوده» کاری است در گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش که برای گروه سنی نوجوان تهیه و تولید شده و رامین ناصرنصیر هم به عنوان بازیگر در این مجموعه در نقش یک روانشناس حضور دارد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما؛ این برنامه علاوه بر ساختار دراماتیک و همین‌طور استانداردهای سیتکام‌ها، درباره طرح‌واره‌های روانشناسی و نقش آن‌ها در زندگی، در قالبی سمبلیک و طنز، مخاطبین خود را با تله‌های شخصیتی آشنا می‌کند و راه حل‌های رهایی از آن‌ها را آموزش می‌دهد.

فرشید درخشان تهیه کننده و کارگردان مجموعه «خارج از محدوده» درباره این اثر گفت: این کار در حوزه طرح واره شناسی و تله شناسی تهیه شده و ترکیب طنز موقعیت، طرح‌واره شناسى و تکنیک‌هاى مختلف اتاق فکر از مزیت های رقابتى این مجموعه است.

درخشان با اشاره به این که «خارج از محدوده» از دکورهای زیبایی بهره برده است، خاطرنشان کرد: دکور این مجموعه فضای جنگل است که حدود ۶۰۰ متر مساحت دارد و توسط امیر بنایی ساخته شده است.

وی با اشاره به این که گروهی از افراد خبره و با تجربه در این زمینه با ما همکاری می کنند، گفت: در این مجموعه حدود ۱۰ عروسک و شماری از صداپیشگان برجسته و طراز اول کشور همچون محمد اعلمی، محمد لقمانیان، فهیمه باروتچی، سامان مظلومی، امیرحسین انصافی، محمد روشنی، علی ساغی و نازنین صادق با ما همکاری دارند.

درخشان ادامه داد: رامین ناصرنصیر هم به عنوان بازیگر در این مجموعه در نقش یک روانشناس حضور دارد و تنها بازیگر رئال این مجموعه دانشجوی دکتری و معلم جنگل است که خودش تله «شکست» دارد که با کمک حیوانات تز دکتری خود را در این جنگل کامل می کند.

درخشان خاطرنشان کرد: طراحی شخصیت عروسک‌ها به ابتکار خودم بوده ولی کار طراحی عروسک‌ها بر‌عهده دوستان دیگر بود. از عروسک سازان برنامه می توان به علی اعتصامی فر و استاد محمد اعلمی اشاره کرد. هر‌کدام از این عروسک‌ها معرف یک تله است، البته در هر قسمت همه شخصیت‌ها هستند اما یکی از تله‌ها برجسته می‌شود.

مثلا در این مجموعه گوسفندی به نام قلوه داریم که تله ای به نام «استحقاق» دارد و خودش را محق می‌داند و فکر می‌کند همه باید به او راه بدهند تا اول همه حرکت کند.

شیر، لاک پشت، خارپشت، زرافه، روباه، طوطی و جنگل بانی به نام سیروس از دیگر شخصیت های عروسکی برنامه است.

درخشان تاکید کرد: تله های زندگی یا طرح واره های ناسازگار، الگوهای تکراری از فکر کردن، احساس کردن و رفتار کردن است که در دوران کودکی یا نوجوانی شکل گرفته است و این الگوها در صورت عدم تغییر در سراسر زندگی تکرار می شود و این برنامه در قالب طنز سعی دارد به نوجوانان بگوید تله ها چی هستند و چگونه می توان از آن رهایی یافت.

وی تاکید کرد: برنامه‌های گفت‌و‌گو‌محور پیرامون این موضوع در تلویزیون کم و بیش وجود دارد اما طرح‌واره‌شناسی به ‌صورت سرگرم‌آموزی که ما برای این کار طراحی کرده‌ایم، با «خارج از محدوده» اتفاق می‌افتد. ما در قالب یک داستان طنز عروسکی تله‌ها را به مخاطب معرفی می‌کنیم که می‌تواند گونه جذاب و تاثیرگذاری باشد.

درخشان خاطرنشان کرد: با آن که مخاطب این برنامه رده سنی نوجوان و بزرگسالان است. اما برای تمام اعضای خانواده می‌تواند مفید باشد. به خصوص خانواده‌هایی که به فکر فرزندآوری هستند. می‌توان گفت هدف از ساخت این برنامه، آموزش و تا حدودی اشاره و معرفی مراجع برای آموزش بیشتر، ترمیم طرح‌واره‌ها و رهایی از طرح‌واره‌هایی است که افراد به نوعی درگیر آن هستند. هر کدام از این تله‌ها می‌توانند یک عمر انسان را در خود نگه دارند و بار‌ها باعث شوند که یک اشتباه در طول زندگی تکرار شود و این برنامه می تواند راهی برای خنثی سازی الگو های مضر ذهنی به نوجوانان ارائه کند.

پیش بینی می شود این مجموعه که در ۲۶ قسمت طراحی شده است از اواخر بهمن از قاب شبکه آموزش تماشایی شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است