رادیوتئاتر؛ پازلی زیبا از فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها / بازخورد خوبی از مخاطب گرفتیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
داور بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر۴۱ در گفت‌وگو با صبا:

رادیوتئاتر؛ پازلی زیبا از فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها / بازخورد خوبی از مخاطب گرفتیم

محسن سوهانی گفت: ویژگی بارز جشنواره تئاتر فجر ۴۱ این است که پازل زیبایی از خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌ها را از سراسر کشور و به ویژه بخش رادیو تئاتر شاهد هستیم...

محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و داور بخش رادیوتئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره فعالیت رادیو نمایش در پوشش این رویداد به خبرنگار تئاتر صبا گفت: رادیونمایش این روزها حال و هوای گرم و پویایی دارد و محفلی برای انعکاس هنرهای نمایشی کشور است. خوشبختانه بازخوردهای خوبی هم از مخاطبان گرفتیم و من نیز برنامه‌ها را به شخصه دنبال می‌کردم. نبض تپنده هنرهای نمایشی کشور این روزها در جریان است و امسال در همه استان‌های کشور هنر به نوعی یک یا چندشاخه هنری روزهای پرشوری را سپری می‌کند و قالب‌های نوظهوری نظیر رادیوتئاتر نیز از چند روز گذشته کار خود در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را آغاز کرده است.
او با اشاره به اهمیت شعار مرکززدایی و عدالت فرهنگی و سرفصل امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است، افزود: مقوله عدالت فرهنگی موضوع مهمی است و یک ویژگی بارز جشنواره تئاتر فجر ۴۱ این است که پازل زیبایی از خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌ها را از سراسر کشور و به ویژه بخش رادیو تئاتر شاهد هستیم.

سوهانی ادامه داد: با توجه سرمایه‌های اصلی هنری و فرهنگی و به طور کلی سرمایه‌ انسانی کشور می‌توان به آینده بسیار امیدوار بود و می‌بینیم که چقدر در صورت بها دادن به این سرمایه‌های انسانی و جوانان هنرمند، آن‌ها خوش می‌درخشند.
سوهانی تصریح کرد: ما دارای تنوع کم نظیر فرهنگی از شمال تا جنوب کشور و از کرد و لر و فارس و ترک و عرب تبار داریم که همگی در هویت ایرانی معنا می‌یابند و این هویت‌محوری باید اولویت سیاست‌گذاری فرهنگی ما باشد. زیرا دنیای امروز جنگ جهانی هویت است و ما حرف زیادی می‌توانیم در‌ این آوردگاه داشته باشیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است