نوجوانان فیلمساز را رها نمی‌کنیم/ تجربه جذاب همراهی با نوجوانان علا‌قه‌مند به سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
سعید نجاتی در گفت‌وگو با صبا:

نوجوانان فیلمساز را رها نمی‌کنیم/ تجربه جذاب همراهی با نوجوانان علا‌قه‌مند به سینما

سعید نجاتی فیلمساز و دبیر هنری ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران معتقد است سیاست‌های جدید این رویداد مبنی بر رصد کردن پیوسته فعالیت‌های نوجوانان فیلمساز و حفظ ارتباط مستمر با آن‌ها، خروجی کیفی این رویداد را بیش از قبل خواهد کرد.

سعید نجاتی کارگردان و مدرس سینما و دبیر هنری ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران درباره این رویداد گفت: من در همه دوره‌های المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران حضور داشته‌ام و این تجربه‌ برایم بسیار جذاب است. المپیاد اتفاقی بی‌نظیر در نوع خود است؛ این که بر گروه نوجوانان سرمایه‌گذاری شود و ما بهترین تکنیک‌های آموزشی در همه دنیا را رصد کنیم و نوجوانان حین این که تحصیل می‌کنند با هنر سینما نیز آشنا شوند، اتفاقی کم‌نظیر است.
او افزود: اتفاق خوب دیگر در ارتباط با المپیاد فیلمسازی نوجوانان این بود که از دوره چهارم به بعد المپیادی‌های موفق دوره‌های گذشته بررسی شدند و اگر برایشان موفقیتی در حوزه سینما اتفاق افتاده بود، رصد شدند، مثلا یکی از آن‌ها امروز به عنوان منشی صحنه سینما فعالیت می‌کند، یا دیگری کارگردانی است که از فستیوال‌های مهمی جایزه گرفته است و به این ترتیب در دوره بعدی، این افراد با نوجوانان شرکت ‌کننده ارتباط می‌گرفتند و از تجربه‌هایشان می‌گفتند.
این کارگردان سیمرغ‌دار فیلم کوتاه عنوان کرد: همچنین در دوره ششم قرار است بچه‌ها عضو یک بانک اطلاعاتی شوند تا امکان رصد کردن تجربه‌ها و فعالیت‌هایشان برای حمایت بیشتر از آن‌ها فراهم باشد. ضمن این که در این دوره تغییر دیگری را نیز شاهد هستیم، در دوره‌های قبل هر ساله یک منتور و مربی در کنار هم قرار می‌‌گرفتند و انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان بزرگترین مدرسه سینمایی خاورمیانه و بنیاد سینمایی فارابی به عنوان متولی المپیاد همکاری خوبی داشتند. خوشبختانه امسال نیز این همکاری برقرار است و خرو‌جی‌ و نتایج المپیاد با توجه به شعار مرکززدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تحقق عدالت فرهنگی در همه مناطق کشور حضور نوجوانانی از مناطق مختلف و کم برخودار را شاهد هستیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000