محل برگزاری نمایشگاه کتاب چه زمانی مشخص می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵

محل برگزاری نمایشگاه کتاب چه زمانی مشخص می‌شود؟

معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره زمان و مکان احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و همچنین برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب سخن گفت.

 به گزارش صبا، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مکان نمایشگاه کتاب که همواره محل بحث در برگزاری این رویداد بوده است، گفت: از قبل مکاتباتی با شورای شهر و شهرداری تهران داشتیم و نیازهای نمایشگاه کتاب را اعلام کردیم؛ این‌که به فلان مقدار مکان نیاز دارد، این مقدار فضای مسقف و خدمات و غیره. در بازدیدی که داشتیم، شهر آفتاب فاقد این شرایط است.

احمدوند ادامه داد: تابستان به شهرداری اعلام شده بود و خواهش کرده بودیم اگر می‌خواهند میزبان نمایشگاه باشند، شرایط شهر آفتاب را به شرایط ما نزدیک کنند و بعد هم بازدیدهایی خواهیم داشت.

او افزود: در بازدیدی که چند روز گذشته از مجموعه شهر آفتاب انجام گرفت، مشخص شد آنجا نسبت به چند سال گذشته که حالت راکد داشت، فعال شده و دارد پیشرفت می‌کند. از مصلی نیز بازدید انجام گرفت. خب شرایط مصلی را دقیق‌تر می‌دانیم. نمایشگاه امسال هم آنجا برگزار شد و البته نسبت به چند ماه گذشته هم پیشرفت‌هایی داشته  است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: در شورای سیاستگذاری نمایشگاه که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، قرار شد با مشورت‌هایی در شورا و صنف و بیرون، جمع‌بندی برای انتخاب مکان نمایشگاه کتاب انجام و بعد تصمیم‌گیری شود. هنوز تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است. امیدواریم تا اوایل بهمن بتوانیم تصمیم نهایی را اعلام کنیم.

احمدوند همچنین درباره زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت:با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان در اوایل اردیبهشت، ما فرصتی لازم داریم که نمایشگاه آماده شود. به احتمال زیاد نمایشگاه هم بین ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار شود.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد  درباره میهمان ویژه نمایشگاه نیز گفت: تقریبا نهایی شده اما چون دیدار با سفیران  در هفته آینده انجام می‌شود، اجازه بدهید بعد از نهایی شدن  اعلام کنیم. هند، ترکیه و تاجیکستان از کشورهای مطرح شده هستند، رایزنی انجام خواهد گرفت و بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

یاسر احمدوند در پاسخ به این که آیا امسال هم نمایش مجازی کتاب همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، گفت: این موضوع هم در شورای سیاستگذاری در حال بررسی است؛ رضایتمندی مردم و ناشران شرط اصلی است که این نمایشگاه‌ها همزمان برگزار شوند. حتما سال آینده نمایشگاه مجازی کتاب و نمایشگاه حضوری را خواهیم داشت اما همزمانی برگزاری آن‌ها بررسی می‌کنیم که بهتر است همزمان باشد یا جدا برگزار شود.

منبع: ایسنا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است