ساترا بیش از ۳۰۰ مجوز برای تولید محتوا صادر کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۸

ساترا بیش از ۳۰۰ مجوز برای تولید محتوا صادر کرد

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به صحبت درباره فعالیت پلتفرم‌های آنلاین تماشای فیلم و قانونگذاری در این حوزه پرداخت.

به گزارش صبا، سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر روز چهارشنبه بیست‌وهشتم دی ماه در استودیوی شبکه پنج سیما حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه سلام تهران به گفت‌وگو بنشیند؛‌ وی در این برنامه به صحبت درباره فعالیت پلتفرم‌های آنلاین تماشای فیلم و قانونگذاری در این حوزه پرداخت.

سعید مقیسه، رئیس مجموعه ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر درباره فعالیت‌های ساترا گفت: سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را به اختصار ساترا می‌گویند؛ علت تشکیل این سازمان آن است که شکل‌گیری رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور ممنوع است و صدا و سیما انحصار این فضا را در اختیار دارد. از طرف دیگر برای استفاده و بهره‌برداری از بستر شبکه‌های نمایش خانگی در فضای مجازی، بنا به دستور مقام معظم رهبری، چنین مجموعه‌ای تشکیل شد.

مقیسه در ادامه اظهار داشت: مردم عزیز کشور باید بدانند که رسانه‌هایی که از ساترا مجوز می‌گیرند، صلاحیت‌های اولیه برای تشکیل یک رسانه را دارند اما تمامی آثار آن‌ها از قبل بازرسی نشده‌اند. ما بر اساس اولویت‌هایی که داریم آثار را بازبینی می‌کنیم؛ آثار مربوط به کودکان، محصولات پر مخاطب و سریال‌ها آثار نمایشی به ترتیب اولویت‌ دارند و مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر آثار ارائه شده مشکلی داشته باشند از بستر حذف می‌شوند.

وی افزود: از آنجایی که صدا و سیما رسانه عامیانه‌تری است رده سنی به هر شبکه اختصاص داده می‌شود اما از آنجایی که شبکه‌های نمایش خانگی دسترسی خاص‌تری دارند امکان اعلام رده سنی برای هر برنامه فراهم است. مردم باید حقوق خود در رابطه با رسانه‌های نمایش خانگی را بدانند و در جریان آن باشند که محتوای ارائه شده در شبکه‌های نمایش خانگی باید با ارزش‌های اسلامی کشور هماهنگ باشند. ما تمامی گفتارها، نمایش‌ها و سکانس‌هایی که با ارزش‌های اسلامی و ایرانی تعارض دارند را تصحیح می‌کنیم. ما به مخاطبان اعلام می‌کنیم که محتوای مورد نظر آن‌ها از چه کیفیت فنی برخوردار است و همچنین قیمت‌گذاری عادلا‌نه‌ای را برای محصولات در نظر می‌گیریم.

مقیسه در رابطه با فعالان حوزه نمایش خانگی گفت: فعالان حوزه نمایش خانگی حقوق متفاوتی دارند، به طوری که از خراب کردن بازار توسط دیگری جلوگیری می‌شود تا شبکه‌ها از اقدامات ضدرقابتی استفاده نکنند و اطلاعات تجاری یکدیگر را افشا نکنند.

وی در ادامه درباره حقوق نظام گفت: حاکمیت و نظام نیز حقوقی دارد که شامل حفظ اطلاعات، داده‌ها و حریم خصوصی کاربران می‌شود. نهاد تنظیم‌گر ساترا باید حقوق مردم، تولیدکنندگان و حاکمیت را در نظر داشته باشد و آن‌ها را حفظ کند. در صورت وجود تخلف، ساترا شروع به کار می‌کند و از این تخلفات جلوگیری می‌کند. ما کارشناسانی داریم که ۲۴ ساعته آماده به فعالیت هستند. ما این حقوق را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم که در صورت وجود تخلف گزارش اعلام کنند تا توسط کارشناسان بررسی شوند.

مقیسه اظهار کرد:‌ در صورت تخلف رسانه‌ها، محرومیت‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در نهایت در صورت ادامه تخلفات کار به دادستان و قوه قضاییه می‌رسد. این نشان می‌دهد ما در کشور در کنار یکدیگر می‌توانیم بر محتواها کنترل داشته باشیم.

 وی درباره قوانی ساترا گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان‌های ناظر، تدون مقررات است. ما باید هر لحظه با هر تغییر در فناوری، دسترسی‌ها و نیازهای جامعه باید قوانین را بروزرسانی کنیم. در هر صنعتی تخلف وجود دارد به طوری که ما همچنان در راهنمایی رانندگی که سالیان سال می‌شود قوانین خود را دارد این تخلفات را می‌بینیم. ساترا و دیگر سازمان‌های نظارتی راهکارهایی را برای مقابله با تخلفات اجرا می‌کنند اما متخلفان به هر حال وجود دارند. اکنون بیش از ۳۰۰ رسانه مجوز دارند و می‌توانند محتوای خود را ارائه دهند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000