مدیریت محصول فرهنگی بسیار مهم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
محمدرضا شفیعی در کارگاه انتقال تجربه فیلم «ضد»:

مدیریت محصول فرهنگی بسیار مهم است

محمدرضا شفیعی در کارگاه انتقال تجربه فیلم «ضد» گفت: مدیریت محصول فرهنگی بسیار مهم است. برای تولید اتفاق اولیه این است که سراغ چه کاری برویم که باعث دستیابی به یک اثر با کیفیت شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، دومین کارگاه سومین دوره سلسله کارگاه‌های انتقال تجربه «از امروز» که به همت سازمان سینمایی سوره و با هدف انتقال تجربه کارآمد و موثر به علاقه‌مندان سینما آغاز به کار کرده است، با حضور عوامل فیلم سینمایی «ضد» و «هناس» برگزار شد.

در کارگاه انتقال تجربه کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ضد» که عصر روز چهارشنبه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد‌، محمدرضا شفیعی گفت: مقوله فیلم سازی و هنر به شناخت و پشتکار نیاز دارد. پشتکار در شروع کار باعث می شود که شما در عرصه ای که به آن علاقه دارید پیشرفت کنید و باعث می شود در کنار چالش ها شما را ثابت قدم نگه دارد.
وی خطاب به حاضران این کارگاه در مورد ورود خود به این عرصه گفت: من روز اول تهیه کننده سینما نبودم و مانند خیلی از علاقه‌مندان سینما دوره های فیلمسازی را در زمان جوانی گذراندم و دوربین فیلمبرداری کرایه کردم و فیلم کوتاه و کلیپ می ساختم. سال ۱۳۷۹ یک کلیپی ساختم و آن را به یکی از مدیران شبکه های صدا و سیما نشان دادم و مورد قبول ایشان واقع شد و توانستم این کلیپ را به صدا و سیما ارائه کنم.
این تهیه کننده ادامه داد: تهیه کنندگی مسیر مختلفی دارد. وجود اسپانسر جدیداً باعث شده تا یک سری تهیه کننده ها مسیر میانبری را طی کنند ولی مسیر درست ساخت آثار به صورت پلکانی است.
تهیه کننده «ضد» گفت: مدیریت محصول فرهنگی بسیار مهم است. برای تولید اتفاق اولیه این است که سراغ چه کاری برویم که باعث دستیابی به یک اثر با کیفیت شود. دوم فرایند ایده، طرح و فیلمنامه است. سوم انتخاب عوامل است که اهمیت بسیار ویژه ای دارد. مهمترین مرحله پس تولید است چون ممکن است یک اثر فاخر و با کیفیت را تولید کرده باشید ولی در مرحله تدوین، موسیقی و… افت کیفیت پیدا کند و بالعکس.
شفیعی به علاقه مندان ورود به عرصه سینما تاکید کرد که برای هر حرفه ای که مد نظرتان است بهتر است دوره مورد نظر را بگذرانید و چندین سال دستیار باشید تا بتوانید در آن حرفه متخصص شوید.
او تاکید کرد در عصر حاضر رسانه تاثیر به سزایی در دیده شدن آثار تولید شده دارد.

مشروح این نشست منتشر خواهد شد.

کارگاه‌های انتقال تجربه «از امروز» محفلی است برای انتقال تجربه آثار سینمایی و رسانه‌ای به علاقه‌مندان و هنرجویانی که برای ارتقا دانش، ارتباطات و گسترش تولید آثارشان در سینما پس از دوره تحصیل و به دور از مهارت‌های مرسوم تخصصی برنامه‌ریزی می‌کنند و قصد دارند شنونده تجربیات، موفقیت ها، شکست‌ها و… افراد موفق در حرفه کاریشان باشند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است