پیام معاون وزیر آموزش‌وپرورش در آستانه آغاز المپیاد فیلمسازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲

پیام معاون وزیر آموزش‌وپرورش در آستانه آغاز المپیاد فیلمسازی

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پیامی به ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود، بیان کرد: نوجوانان فیلمساز حاضر در این رویداد به واسطه ابزار قدرتمند هنر می‌توانند مشعل‌دار مسیر روشن آینده سینما و این سرزمین در حرکت باشند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در متن پیام اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که از فردا (جمعه ۳۰ دی) با حضور ۳۵ نوجوان از سراسر کشور کار خود را آغاز می‌کند، آمده است:

«دنیای امروز، جهانی است متفاوت که مؤلفه‌های زیستی آن نیز در گذر زمان دست‌خوش تغییر و تحولات بسیار شده است، این چرخه تحولی قطعاً نوجوانان و جوانان را بیش از پیش تحت تأثیر خود قرار داده است و حقیقتاً باید اذعان داشت که فرزندان امروز مجهز به زبان و بیان روز هستند و بی‌شک فیلم و زبان تصویر یکی از تأثیرگذارترین و جذاب‌ترین رسانه‌هایی است که با آن در ارتباط هستند.

ویژگی‌های شگفت‌انگیز جهان فیلم بر کسی پوشیده نیست و قطعاً دانش‌آموزان و نوجوانان فیلم‌ساز با ورود به این حوزه در اولین قدم درس تعامل، مشارکت، همکاری و همدلی را می‌آموزند و این دقیقاً همان چیزی است که جهان امروز نیازمند آن است و ما اگر می‌خواهیم در مسیر پیشرفت و توسعه باقی بمانیم، باید تعامل و همدلی را در فرزندانمان نهادینه کنیم.

فیلم به واسطه زبان تصویر فصل مشترک گفتگوی میان ملت‌هاست و به واسطه زبان فیلم نوجوانان ما می‌توانند فضائل بزرگ و ارزشمند اسلامی و ایرانی را به تمام جهان عرضه کنند و در قالب تولید آثاری ارزشمند و اخلاق‌مدار، زبان فرهنگی کشورمان در دنیا باشند.

بی‌شک نوجوانان فیلمساز عزیز کشورمان با رسیدن به آگاهی و بینش و به واسطه ابزار قدرتمند هنری خود می‌توانند به عنوان مشعل‌دار مسیری روشن برای آینده این سرزمین در حرکت باشند و دانایی و بینایی را به جامعه خود هدیه دهند.

اینجانب ضمن ابراز خرسندی از توسعه فعالیت‌هایی که منجر به رشد و شکوفایی دانش‌آموزان این سرزمین می‌شود، امیدوارم المپیاد فیلمسازان نوجوان کشور نیز با آگاهی و بینش در مسیر درست گام برداشته و محقق آرمان‌های بزرگ ایران اسلامی و شهدای این سرزمین باشد.

اصغر باقرزاده

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش»

ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران ۳۰ دی تا ۳ بهمن ۱۴۰۱ به همت بنیاد سینمایی فارابی در دو بخش اصلی «ایده» و «فیلم» برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است