موج‌سواری روی یک خبر غیررسمی / ایمیلی از سوی جشنواره برلین ارسال نشده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۵
پیگیری صبا؛

موج‌سواری روی یک خبر غیررسمی / ایمیلی از سوی جشنواره برلین ارسال نشده است

با وجود مانور رسانه‌ای روی یک خبر با مضمون تحریم سینمای ایران توسط فستیوال فیلم برلین، این خبر از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در ساعات گذشته خبری از سوی برخی رسانه‌های غیرایرانی با مضمون «تحریم سینمای ایران و سینماگران ایرانی از سوی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین» به سرتیتر اخبار بدل شد و برخی رسانه‌های رسمی نیز این خبر را در قالب ترجمه انعکاس دادند.
در پی انتشار این اخبار درخصوص تحریم گسترده سینمای ایران توسط جشنواره فیلم برلین، بررسی‌‌ها نشان می‌دهد این خبر برآمده از یک مصاحبه است.
مجله سینمایی ورایتی دیروز در خبری با عنوان «جشنواره و بازار فیلم برلین از شرکت‌ها و رسانه‌های مرتبط با دولت روسیه و ایران ثبت‌نام به عمل نخواهد آورد» را بر اساس مصاحبه با یکی از مسئولین جشنواره (بدون ذکر نام) منتشر کرده است.
در این گزارش نیک ویوارللی نویسنده مطلب بر اساس سیاست سال گذشته جشنواره‌های کن و ونیز برای خروج روسیه از فستیوال و بازار به دلیل حمله به اوکراین، به این موضوع اشاره می‌کند که برلین نیز این سیاست را پی گرفته و «به دلیل اعتراضات چند ماهه اخیر و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر در کنار مردم شجاع ایران ایستاده است و امکان ثبت‌نام شرکت‌ها و رسانه‌های ملی و دولتی ایران در جشنواره و بازار را فراهم نخواهد ساخت.»
با این حال با مشاهده سایت رسمی جشنواره چنین اعلام رسمی از جشنواره مشاهده نشده است.
پرس و جوهای خبرنگار صبا از بنیاد سینمایی فارابی موید آن است که تاکنون نامه و ایمیلی نیز در این باره از سوی جشنواره برلین به بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و متولیان امور بین‌الملل سینمای ایران ارسال نشده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است