همکارانم دوست دارند هر ساله کارشان در جشنواره فیلم فجر دیده شود/ آمار جالب‌توجه از ورود چهره‌های جوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۳
کاوه ایمانی درگفت‌وگو با صبا:

همکارانم دوست دارند هر ساله کارشان در جشنواره فیلم فجر دیده شود/ آمار جالب‌توجه از ورود چهره‌های جوان

کاوه ایمانی گفت: دوستان و همکاران من دوست دارند هر ساله کارهایشان در فستیوالی مانند جشنواره فیلم فجر دیده شود و در حوزه تدوین، فیلمبرداری و... هم همیشه شاهد رقابت خوبی در فجر بوده‌ایم...

کاوه ایمانی تدوین‌گر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی صبا از روند رو به رشد ورود جوانان به حوزه  سینما دررشته هایی مانند تدوین خبر داد و گفت: طبق آمار دقیقی که دارم، هر ساله چهار دستیار تدوین با شرایطی نه چندان دشوار وارد صنف می‌شوند. شرایط عضویت هم سابقه حضور در سه فیلم سینمایی است. همچنین شش تدوین‌گر در سال می‌توانند با تجربه اکران دو فیلم سینمایی در سال  به عضویت صنف در بیایند. همه این افراد هم در گروه سنی بین ۲۵ تا ۳۰ سال هستند.

استاد دانشگاه سوره با بیان اینکه در سال حدود ۱۲۰ شاگرد در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دارد، اذعان داشت: شاید تعدادی از این دانشجوها به سمت تدریس یا نویسندگی و نقد  و… گرایش پیدا کنند ولی عده‌ای هم به عنوان تدوین‌گر ورود می‌کنند که نشان‌دهنده این است که  نسبت به سال‌های قبل، ورود به این عرصه آسان‌تر شده است. ما راه را برای ورود جوانان به عرصه سینما آسان کردیم ولی در ادامه توانایی‌های شخص، می‌تواند به حضورش در این عرصه کمک کند.

ایمانی ادامه داد: به نظرم برای همه، فضای کار وجود دارد. چنانچه می‌بینیم کارهای خوب سینمایی در کنار پیشکسوتان به جوان‌ها هم سپرده می‌شود و نتیجه‌اش سیمرغ‌های بلورینی بود که در جشنواره‌های  گذشته به دست آن‌ها رسید که با توجه به کشور جوانی که داریم، این اتفاق خوبی است، چرا که باید جوان‌ها وارد بازار کار شوند و سینما هم مثل همیشه به نیروی جوان نیاز دارد. در این بین کسانی هم هستند که حتی در حرفه‌های فنی به واسطه روابط وارد عرصه سینمای می‌شوند که در طی زمان از این چرخه حذف می‌شوند.

تدوین‌گر «روز سوم»، آینده حرفه‌ای جوان‌هایی را که در این حوزه فعالیت می‌کنند، منوط به تلاش‌های خودشان دانست و خاطر نشان کرد: معتقد هستم حتی در شرایطی که بازار کار از نظر برخی از سینماگران سخت است، با تلاش‌های شبانه روزی می‌توان در این حرفه ماند و کار حرفه‌ای را ادامه داد، کما اینکه تعدادی از دانشجوهای من با تلاش‌های خود به عنوان دستیار خودم در کارهای متعددی حضور داشتند. برخی هم  به عنوان تدوین‌گر  و به شکل حرفه‌ای در سینما  کار می‌کنند.

او از لزوم برپایی و حضور در جشنواره فیلم فجر برای دیده شدن جوانان یاد کرد و گفت: به هر حال دوستان و همکاران من دوست دارند هر ساله کارهایشان در فستیوالی مانند جشنواره فیلم فجر دیده شود. درهر صورت جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران است و منتخب فیلم هایی که گزینش می شود  طبیعتا از کیفیت بالای استاندارد برخوردار هستند. در حوزه تدوین، فیلمبرداری و… هم همیشه شاهد رقابت خوبی بودیم. به نظرم وجود چنین جشنواره ای الزامی است چون دوستان در تمام رشته ها سعی می کنند بهترین کارهایشان را ارائه دهند. به همین دلیل نسل جوان هم برای دیده شدن نیاز به وجود چنین بستری دارند.

ایمانی که در حال حاضر سریال چشم بندی شاهد احمدلو را روی آنتن دارد  درباره دیگر فعالیت های خود گفت: هم اکنون سریال تاریخی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی را آماده پخش دارم. سریالی که دو سال فیلمبرداری آن به طول انجامید و در حال حاضر مرحله تدوین و جلوه های بصری را پشت سر گذاشته و در مرحله صداگذاری و موسیقی است و سال آینده  پخش خواهد شد.

همچنین چند فیلم سینمایی در نوبت اکران دارم که ازبین آن ها می توان به  «توچال» محمد آهنگرانی، «تصویرم در آِینه نیست» رضا خاکی، «سم پاشی» علی یاور، «مرده خور» صادق صادق دقیقی و «زمستان بود» وحید پرشاد اشاره کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است