این نوجوانان درست در جایی ایستاده‌اند که باید باشند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۳
هادی مقدم‌دوست در گفت‌وگو با صبا:

این نوجوانان درست در جایی ایستاده‌اند که باید باشند

منتور ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران گفت: امروز می‌بینم شرکت‌کنندگان المپیاد فیلمسازی فارابی، از نوجوانی به سینما علاقه‌مند هستند، پس با خیلی‌ از همنسلان خود فرق دارند.

هادی مقدم‌دوست نویسنده و کارگردان سینما و منتور ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا گفت: زمانی که نوجوان بودم، همسن و سال‌هایم هرکدام علاقه‌مند به یک چیزی بودند؛ رانندگی، ورزش، درس، علوم تجربی، حیوانات، ستارگان آسمان، عکاسی، خطاطی، ادبیات، کشاورزی، صنعت و سینما… . بعضی دیگر هم که علاقه‌مند این چیزها نبودند یا​ عاشق بودند یا اصلا علاقه‌مند به چیزی نبودند و فقط به فکر این بودند، تشکیل خانواده بدهند و شغلی داشته باشند. بعدها که سنم بالاتر رفت، مدام دیدم نوجوان‌ها و جوان‌ها همه و به صورت دسته‌جمعی در تمام دوران نوجوانی و اوایل جوانی به اصطلاح می‌چسبند به گیم بازی کردن و فضای مجازی و بعد که سن‌شان بالا می‌رود، تازه علاقه‌مند به چیزی غیر از گیم و فضای مجازی می‌شوند​…

او با اشاره به استقبال نوجوانان پرایده از ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که روزهای برپایی خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: امروز می‌بینم شرکت‌کنندگان المپیاد فیلمسازی فارابی، از نوجوانی به سینما علاقه‌مند هستند، پس با خیلی‌ از همنسلان خود فرق دارند. چه ذوقی دارم که دوباره بچه‌هایی را می‌بینم که سر موقع علاقه‌مند به چیزی شده‌اند. چراکه نوجوانی، فصل علاقه‌مندی است.

مقدم دوست گفت: نوجوانان دقیقا و درست در جایی ایستاده‌اند که باید باشند. این یک شانس تاریخی برای آنهاست و باید قدرش را بدانند.

ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به همت بنیاد سینمایی فارابی تا ۳ بهمن ۱۴۰۱ در تهران با میزبانی از ۳۵ نوجوان فیلمساز و صاحب ایده در حال برگزاری است.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است