آواتار ۲ همچنان صدرنشین / «گمشده» آمد و چهارم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵
گیشه ۲۰۲۳ هالیوود

آواتار ۲ همچنان صدرنشین / «گمشده» آمد و چهارم شد

«آواتار: مسیر آب» در ششمین هفته اکران عمومی در آمریکای شمالی، هم چنان صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهاست.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، درام علمی تخیلی تازه جیمز کامرون در سه روز آخر هفته با فروشی ۲۰ میلیون دلاری این مقام را برای خود حفظ کرد. فروش کلی فیلم طی این مدت در آمریکای شمالی به رقم کلان ۵۹۸ میلیون دلار رسیده است. بعد از «تاپ گان: ماوریک»، قسمت دوم اواتار دومین بلاک باستر سینمایی یک سال اخیر است که به فروشی ۶۰۰ میلیون دلاری دست پیدا می کند.

فروش بین المللی آواتار ۲ در بقیه کشورهای دنیا هم به رقم یک میلیارد و ۳۷۴ میلیون دلار رسیده است. فروش کلی جهانی (آمریکا و بقیه کشورهای دنیا) این درام زیست محیطی در حالی به رقم بسیار خوب یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون دلار رسیده که تهیه کنندگان آن در کمپانی بیست سنچری استودیو (متعلق به کمپانی والت دیزنی) مبلغی حدود ۴۵۰ میلیون دلار صرف تولیدش کرده اند. قبل از اکران عمومی آواتار ۲ تحلیل گران اقتصادی سینما گفته بودند باید حداقل ۵۵۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند، تا لقب اثری پرفروش را بگیرد.

تنها فیلم مهم تازه جدول گیشه «گمشده» بود که با افتتاحیه ای کمی بالاتر از ۹ میلیون دلار، در ردیف چهارم جدول گیشه نشست. با توجه به هزینه اندک تولید ۷ میلیون دلاری این درام دلهره آور معمایی و تعلیقی، می توان از هم اکنون به آن لقب کاری پرفروش و موفق را داد. داستان فیلم درباره دختر نوجوانی است که درگیر مسائل اسرارآمیزی می‌شود که در کودکی برای پدرش رخ داده است.

ردیف دوم و سوم جدول گیشه متعلق به انیمیشن اکشن «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» و درام ترسناک «میگان» با فروش هایی ۵/۱۱ و ۱۰ میلیون دلاری بود. فروش کلی این فیلمها هم اکنون به رقم های ۱۲۶ و ۷۳ میلیون دلار رسیده است. در حالی که رقم فروش گربه چکمه پوش مورد رضایت تهیه‌کنندگانش نیست، میگان به واسطه هزینه تولید اندک خود  لقب اثری بسیار پرفروش را گرفته است.

«مردی به نام اوتو» تام هنکس و «هواپیما»ی ژرار باتلر هم با فروش هایی ۹ و ۵ میلیون دلاری ردیف های پنجم و ششم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کردند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است