جشنواره استعدادیابی طنز در دهه فجر

به گزارش صبا، هم‌زمان با فرارسیدن ماه بهمن ماه و در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل‌ و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی‌برای هریک از شبکه‌های رادیویی ماموریتی تعریف شده و رادیو صبا هم ماموریت دارد با تولید و پخش برنامه‌های شاد لحظاتی همراه با نشاط و سرگرمی‌برای مخاطبان فراهم کند، اما این شبکه رادیویی برای ارتقای نشاط اجتماعی و نشاط‌ انقلابی مردم دومین جشنواره طنز و رادیو به نام «زیر چتر لبخند» با هدف رشد و اعتلای طنز صدا پایه در کشور برگزار می‌کند.

این جشنواره برای استعدادیابی و کشف طنزپردازان جدید تولید برنامه‌های طنز رادیویی در دو بخش حرفه‌ای و آزاد (مردمی) برگزار می‌شود.

به این ترتیب که در بخش حرفه‌ای تنها آثار تولید شده در رادیوهای فعال در سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران با هم رقابت می‌کنند و در بخش مردمی آثار تولید شده توسط مخاطبان فرصت شرکت پیدا خواهند کرد. شرکت در بخش مردمی‌برای عموم علاقمندان غیر حرفه‌ای برنامه سازی رادیو آزاد است.

شرکت کنندگان بخش مردمی می‌توانند آثار خود را در قالب های کتاب محبوب من (خوانش بخشی از یک کتاب طنز)، اجرای لطیفه (حداکثر۵ دقیقه) و خاطره گویی طنز به سامانه هدهد سایت رادیو صبا به آدرس Radiosaba.ir ارسال نمایند.
این جشنواره از سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ با اعلام فراخوان شروع به دریافت آثار کلیه علاقه مندان به تولید آثار صوتی طنز خواهد کرد، که دریافت آثار حداکثر ۲۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

گفتنی است آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره «زیر چتر لبخند» ۱۵ اسفند ماه برگزار خواهد شد.