یادواره‌ای برای زنده نگاه داشتن راه شهدا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
نشست خبری پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت

یادواره‌ای برای زنده نگاه داشتن راه شهدا

یادواره شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تلاش دارد تا با ترویج فرهنگ شهدا این فضیلت را در جامعه اشاره دهد.

 

به گزارش صبا، نشست خبری پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت با حضور حمیدرضا رضوی، رئیس هیئت رزمندگان اسلام و سردار قاسم ملکی دبیر هیئت رزمندگان مدافع حرم امروز چهارم بهمن در مجموعه رسانه‌ای عصر برگزار شد.

در آغاز جلسه، رضوی با بیان اینکه سخنان رهبری ما را در این یادواره چراغ راهنما خواهد بود، گفت: رهبر معظم انقلاب، فرمودند: فضیلت امروز زنده نگاه داشتن یاد شهداست؛ اقدامی که کم از ایثار شهدا ندارد. این کلام حضرت آقا برای ما در این یادواره سرلوحه اقداماتمان است. هیئت رزمندگان هر سال با برگزاری این یادواره و حضور خانواده شهدا، فرهنگ شهادت را در جامعه اشاعه دهد.

رضوی ادامه داد: در سال‌های قبل تمرکز ما روی خانواده شهدای مدافع حرم بود اما با اتفاقاتی که در این چند ماه در جامعه رخ داده خانواده شهدای مدافع امنیت نیز در این یادبود حضور خواهند داشت. در مسیر برگزاری این کنگره با مراکزی چون؛ شهرداری تهران، سازمان بهشت زهرا، مجموعه دختران انقلاب، نیروهای مسلح و آستان مطهر حضرت امام (ره) ما را یاری رساندند. در ضمن رسانه ملی و شبکه افق نیز دیگر حامی ما بودند.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام تاکید کرد: مراسم پنجشنبه ۶ بهمن، بعد از نماز مغرب در حرم مطهر حضرت امام برگزار خواهد شد. در این یادواره شهدا، علاوه بر سخنرانی ناصر رفیعی و احمد نیکبختیان بخش های هنری نیز خواهیم داشت. محمد گلریز در این مراسم اجرای برنامه کرده و سپس گروه سرود «میعاد» برنامه ای اجرا خواهد کرد. دیگر برنامه هنری این شب به اجرای گروه نمایشی «حنانه» اختصاص خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بخش دیگر در یادواره شهدا به خاطره گویی رزمندگان حوزه مقاومت اختصاص دارد. در انتهای مراسم نیز پیکر ۳ شهید گمنام تشییع خواهد شد.

رضوی هدف از برگزاری این یادواره را چنین توصیف کرد: جدا از ترویج فرهنگ شهادت تلاش داریم با ارتباطی که با خانواده شهدا به ویژه شهدای فاطمیون برقرار می‌کنیم مشکلات آنها را در حد توان برطرف کنیم چون تصوری نادرست در جامعه وجود دارد که فکر می‌کنند این افراد در آسایش مادی هستند در صورتی که خیلی از آنها از حداقل‌های زندگی نیز بهره نمی برند.

در ادامه جلسه سردار ملکی نیز در سخنانی تصریح کرد: جدا از خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت خانواده شهدای هسته ای نیز میهمان ما خواهند بود. درضمن سرتیپ حاج حسین رحیمی نیز در این شب سخنرانی خواهد کرد. برای برگزاری و تاثیرگذاری این رویداد رسانه ها با حمایت خود می توانند کمک شایان توجهی داشته باشند.

وی در انتها اعلام کرد: رهبری فرموده اند شهدا امامزادگان عشق هستند. این کلام رهبر فرزانه انقلاب اگر الگوی همه ما باشد مطمئن باشید فرهنگ شهادت در جامعه رواج خواهد داشت. جامعه ای که در آن فرهنگ ایثار و شهادت پویا و زنده باشد هیچگاه آسیب نخواهد دید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است