دردسرهای انجمن شرکت‌های نمایش ویدئوی برخط بررسی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۶

دردسرهای انجمن شرکت‌های نمایش ویدئوی برخط بررسی شد

دومین همایش صنفی انجمن شرکت‌های نمایش ویدئوی برخط چهارم بهمن ماه در خانه هنرمندان برگزار شد. در جریان این نشست ضمن ارائه توضیحاتی از سوی محمدمهدی عسگرپور دبیر انجمن در مورد اقدامات صورت گرفته در این نهاد صنفی، اعضای حاضر در جلسه مشکلات و دردسرهایی را که در ماه‌های اخیر با آن‌ها مواجه بوده‌اند مطرح کردند.

به گزارش صبا، دبیر انجمن در ابتدای سخنان خود با اشاره به اقداماتی که در انجمن بعد از نخستین همایش در اردیبهشت ماه صورت گرفته است، به یک نظرسنجی اشاره کرد که از اعضای انجمن صورت گرفته و در آن از اعضا خواسته شده تا با پاسخ به چهار سئوال، بیان کنند اتفاقات اجتماعی اخیر چه تاثیری برکسب و کار آنان گذاشته است.

او گفت: «براساس ارزیابی صورت گرفته از جزئیات پاسخ‌ها، ۳۰ درصد نتیجه شرایط را برای کار پلتفرم‌ها «کاملا منفی»، ۲۰ درصد «نسبتا منفی»، ۱۰ درصد «اندکی منفی»، ۲۰ درصد «نسبتا مثبت»، ۱۰ درصد «مطلق منفی» و ۱۰ درصد «مطلق مثبت» دانستند. مجموع پاسخ‌ها نشان داد ۳۰ درصد پاسخ‌دهندگان نگاهی نسبتا یا کاملاً مثبت به وضعیت فعلی دارند. شرکت‌هایی که با پخش یا اکران آنلاین محتواها کار داشته‌اند در پیش‌برد کار خود به مشکل جدی بَر خورده‌اند. اختلال و ایجاد اشکال در اینترنت مهمترین مشکل موجود است و آنچه به عنوان نکته مثبت گمانه زده می‌شود، گرایش بیشتر مخاطبان به پیام‌رسان‌ها و یا وی‌اودی‌های داخلی است.»

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه بحث پیوستن انجمن به خانه سینما و اتاق بازرگانی بود که به گفته عسگرپور هر دوی این موارد در دست پیگیری است و رضایت نسبی جلب شده است.

عسگرپور درباره ساترا و نقش آن در نظارت گفت: «ساترا همانند تلویزیون است و این یک ساختار است که هرکسی در آن قرار بگیرد همین مدیر و آدم می‌شود و فرقی نمی‌کند مشخصا چه فردی با چه دانش و سابقه‌ای این مسئولیت را عهده‌دار شده باشد. نکته مثبت این است که عُقلایی وجود دارند که بر این باورند فعالیت پلتفرم‌ها کارکردهایی مجموعا مثبت دارد و همین‌ها به یاری صنعت می‌آیند. ما باید در هر بخشی سراغ این‌ها برویم.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است