اجرایی شدن حریم تئاتر شهر در نقطه صفر | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
وزیر ارشاد: به‌زودی- شهرداری: هنوزدر مرحله کارشناسی است!

اجرایی شدن حریم تئاتر شهر در نقطه صفر

در حالی‌ که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای قریب‌الوقوع حریم تئاتر شهر سخن گفته، هنوز این طرح از سوی شهرداری تهران اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه دوم بهمن ماه برای تماشای نمایش «روز دهم» به کارگردانی علی برجی به تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر آمده بود، درباره سرانجام وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر، به رسانه‌ها گفت: در روزهای آینده قرار است با آقای شهردار کار را رسماً شروع کنیم.
اسماعیلی درباره زمان اجرایی شدن طرح حریم تئاتر شهر، افزود: فقط هماهنگی‌های اجرایی مانده است، توافق‌نامه انجام شده و به زودی حریم تئاتر شهر برقرار می‌شود. امیدواریم شهرداری زودتر این کار را انجام دهد.
درحالی وزیر ارشاد خبر از اجرایی شدن حریم تئاتر شهر خبر می‌دهد که هنوز جزییات این طرح اعلام نشده است.
علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص جزییات این طرح به خبرنگار صبا گفت: وزارت ارشاد در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام داده و ما آن را به زیر مجموعه‌های تخصصی‌مان ارجاع داده‌ایم. درحال حاضر دو معاونت شهرداری در این حوزه در حال فعالیت هستند.
زاکانی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده طرحی که برای حفاظت از حریم این بنا پیش‌بینی شده، کشیدن حصار شیشه‌ای دور این بنای استوانه‌ای است و آیا موافق این نوع حصارکشی‌ها برای حفاظت این بنا هستید یا خیر؟ گفت: این کار، یک کار کارشناسی است و یعنی فراتر از این است که ما چه نگاهی به آن داشته باشیم. بررسی‌های کارشناسانه در خصوص یک بنای فاخر شهر درحال انجام است که برای حفاظت از آن باید انجام شود و نظر شهرداری، نظر معاونت تخصصی است.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران هم درخصوص فعالیت‌های مدیریت شهری برای ساماندهی مجموعه تئاتر شهر هم به صبا گفت: مدیریت شهری باید اقداماتی درخصوص ساماندهی فضای پیرامونی این بنا انجام می‌داد که اقداماتی درخصوص ساماندهی دستفروشان دور این بنا و پارک دانشجو بود که انجام شد اما تکمیل آن مصادف شد با حوادث اخیر که چون آن چهار راه هم پر تردد است، نخواستیم به التهابات اضافه کنیم و بر عهده شهرداری است که این کار را تکمیل کند.
وی ادامه داد: درخصوص فعالیت‌های عمرانی و حریم تئاتر شهر هم باید بدون حصار و دیوار انجام شود و سازمان زیباسازی درحال انجام طراح‌های آن است و جلسات آن هم برگزار شده است.
نادعلی درخصوص حصار شیشه‌ای که مدعی شده‌اند برای امنیت این بنا طراحی شده است، چنین گفت: اگر چنین طراحی انجام شده باشد باید درخصوص آن توضیح داده شود و مشکل این است که باید از این حریم محافظت شود اما آنچه درخصوص حفاظت از آن گفته شده، مد نظر ما نیست. حالا اگر اتفاق جدیدی افتاده باشد باید کسب اطلاع کنیم. بدون ریل گذاری که شورا تعریف کرده، طرح‌های دیگری مد نظر ما نیست و اگر طرح‌های دیگری بدون اطلاع ما انجام شود، حتما از اجرای آن جلوگیری می‌کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است