افتتاح نمایشگاه بخش «تجسم هنر» در سیستان و بلوچستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۰

افتتاح نمایشگاه بخش «تجسم هنر» در سیستان و بلوچستان

عبدالرضا سهرابی ـ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ـ با حضور در استان سیستان و بلوچستان، نمایشگاه بخش «تجسم هنر» این استان را افتتاح کرد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای افتتاح نمایشگاه بخش «تجسم هنر» به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، روز یکشنبه در آیین افتتاح این رخداد هنری حضور یافت و نمایشگاه بخش «تجسم هنر» استان را افتتاح کرد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در جریان افتتاح نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان بخش «تجسم هنر» استان سیستان و بلوچستان گفت: هنرمندان شریف استان سیستان و بلوچستان با موقعیت‌شناسی دقیق و هوشمندانه ضمن حفظ مرزهای هنری، مرزهای سیاسی کشور را نیز با قلم خود حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان فهیم استان سیستان و بلوچستان نشان دادند که چگونه پس از گذشت ۴۴ سال همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و برای حرکت در امتداد گام دوم انقلاب، مصمم هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تصریح کرد: به‌رغم شرایط سیاسی و اجتماعی کشور، امسال برای نخستین بار تمامی استان‌ها در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کردند که این یک پیام جدی برای دشمنان ایران به همراه دارد.

سهرابی ادامه داد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشبرد سیاست عدالت فرهنگی مصمم است و حرکت در این مسیر را سرلوحه کار خود قرار داده است. هم‌اکنون ستاد ویژه‌ای در وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف توجه به مناطق محروم و نه صرفاً مراکز استان‌ها، تشکیل شده است که به شناسایی افراد و هنرمندان فعال عرصه هنرهای تجسمی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها می‌پردازد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: هنر منحصر و ویژه استان سیستان و بلوچستان، اتحاد و وحدت‌آفرینی است.

آئین افتتاح نمایشگاه بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان سیستان و بلوچستان با حضور علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام مهدی شجاع مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مصطفی زراوندیان دبیر بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عبدالسلام بلوچ‌زاده معاون هنری و سینمایی استان، حمیده یعقوبی دبیر هنری نمایشگاه «تجسم هنر» استان، هنرمندانی چون علی پیران، سعید محمد شه‌بخش، مهدی نجارپیشه، نعمت‌الله شهربابکی و جمع دیگری از هنرمندان حوزه تجسمی استان سیستان و بلوچستان همراه بود.

رونمایی از پوستر جشنواره ملی آواها و نغمات دینی، برگزاری نشست صمیمانه با هنرمندان استان سیستان و بلوچستان، حضور در منزل سعید محمد شه‌بخش، هنرمند جانباز عرصه نقاشی و گرافیک، بازدید از انجمن هنرهای تجسمی و کتابخانه مرکزی استان، از دیگر برنامه‌های مدیرکل هنرهای تجسمی در سفر به سیستان و بلوچستان بود.

گفتنی است که نمایشگاه بخش «تجسم هنر» که دربرگیرنده ۵۰ اثر منتخب از هنرمندان استان سیستان و بلوچستان است، تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه فردوسی این استان برپا خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است