علیرضا معتمدی؛ چهره کنجکاوی‌برانگیز جشنواره/ انتظار از جنس سینه فیلیا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵

علیرضا معتمدی؛ چهره کنجکاوی‌برانگیز جشنواره/ انتظار از جنس سینه فیلیا

در میان اسامی حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر «چرا گریه نمی‌کنی؟» اثر علیرضا معتمدی به تهیه‌کنندگی رضا محقق انتظاری متفاوت را برای علاقمندان به سینما رقم زده است.

به گزارش خبرنگار صبا در میان اسامی حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر «چرا گریه نمی‌کنی؟» اثر علیرضا معتمدی به تهیه‌کنندگی رضا محقق انتظاری متفاوت را برای علاقمندان به سینما رقم زده است.

اگر بخواهیم حواشی را کنار بزنیم و به مدیوم هنر و سینما توجه کنیم، فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» دومین اثر علیرضا معتمدی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. معتمدی که خود برخاسته از جهانی سینه‌فیلی است، با ساختن فیلم «رضا» و به کارگیری موتیف‌هایی سینماتیک و تماتیک گوشه‌ای دنج از سینمای هنر و تجربه را به خود اختصاص داد.

او با پیوند الگوهای ادبی و بصری در فیلم «رضا» به هنر سینمایی ور‌ای درون‌مایه تاکید و به نضج مضمون در طول فیلم توجه داشت.

از این رو فیلم مذکور نه فقط در قالب یک سا‌حت سرگرم‌کننده بلکه در کالبد یک اثر درونیات سازنده‌اش را ترسیم می‌کند. مخاطب نیز به عنوان یک بیننده -یا به اصطلاح خواننده- نماها، میزانسن‌ها و دیالوگ‌های به کار رفته در فیلم را ترجمه می‌کند. سپس ترجمه او از فیلم رضا می‌تواند مضامین دیگری را به بار آورد. سینما و هنر سینمایی همین است. ورود مخاطب و مراوده او با جهان ناشناخته هنرمند. به همین سبب است که هنر هرگز نمی‌میرد.

اکنون فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» پس از موفقیت فیلم «رضا» در اسامی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فجر جایگاهی ویژه به خود اختصاص داده است. و دوستداران سینما پشت دروازه‌های سالن از ورودی دوباره به دنیای معتمدی هیجان‌زده هستند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است