استقبال مستندسازان از دومین جشنواره پژواک | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۱

استقبال مستندسازان از دومین جشنواره پژواک

«علی بخشی زاده» معاون صدا با اشاره به استقبال مستندسازان از دومین جشنواره پژواک گفت: امیدوارم استمرار جشنواره مستند پژواک در کمک به قالب مستند عمل کند.

به گزارش صبا به نقل از ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره رادیویی پژواک؛ «علی بخشی‌زاده» معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استقبال مستندسازان از دومین جشنواره پژواک گفت: امیدوارم استمرار جشنواره مستند پژواک دقیقا در کمک به قالب مستند عمل کند، شواهد نشان دهنده اینکه کار در حال انجام است. سال گذشته ما به دنبال برنامه مستند می گشتیم، اما امسال در ۶ ماهه اول سال بنده به شخصه از دو شبکه رادیویی پیگیر شدم که چقدر برنامه مستند انجام داده اند، آماری که همراه با نام عنوان و با افرادی که کار کرده بودند، ارائه شد؛ بالغ بر ۱۷۰ عنوان مستند بود. دو شبکه، در ۶ ماه ۱۷۰ مستند کار کرده بودند، این نشان از شوق برنامه سازان دارد.
وی افزود: وقتی ما زمینه را آماده می‌کنیم، برنامه سازان دقیقا می‌آیند در این حیطه عمل می‌کنند. یقین دارم در این دوره از جشنوراه هزاران مستند ساخته شده و الان داوران انتخابی ما با یک مشغله عجیب و غریبی حتما رو به رو خواهند شد و کارشان سخت می‌شود.
بخشی‌زاده ادامه داد: جشنواره امسال موضوعی است، برنامه سازان در قالب ۷ موضوع برنامه خواهند ساخت که به سمع و نظر مخاطبین خواهد رسید. یکی از بخش‌های جشنواره «بخش اصلی» که شامل محورهای موضوعی می‌شود. برنامه های تولید شده با یکی از محورهای موضوعی جشنواره در این بخش شرکت داده می شوند. در این بخش اصالت با موضوع است.
معاون صدای سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه باید به داد مستند برسیم، گفت: باید از لحاظ ساختاری و هم از نظر محتوایی شرایط را آماده کنیم، ما باید به داد مستند برسیم. از نظر محتوایی با استمرار جلسات آموزشی و به کارگیری بهترین اساتید این حوزه، بتوانیم رغبت را در همکارانی که قبلا این کارها را انجام می‌داده‌اند، ایجاد کنیم تا رادیو غنی‌تر شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است