جشنواره با شلوغ‌ترین نشست کلید خورد!/ مجری: محمدرضا مقدسیان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۳

جشنواره با شلوغ‌ترین نشست کلید خورد!/ مجری: محمدرضا مقدسیان

نشست خبری فیلم استاد با حضور پرشور اهالی رسانه وبا اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد.

به گزارش صبا، اولین نشست خبری فیلم‌ها در پردیس ملت با حضور عوامل سازنده فیلم استاد و با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد.

نکته جالب توجه ، حضور انبوه خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران در اولین نشست جشنواره بود.

در ابتدای این نشست بهروز افخمی تهیه‌کننده فیلم «استاد» در عنوان کرد: خودم که برای اولین بار فیلم را تماشا می‌کردم به نظرم فیلم گرمی می‌آمد.

در ادامه عماد حسینی کارگردان «استاد» درباره هدف ودغدغه این فیلم گفت: با کلمات نمی‌توان هدف از ساخت فیلم را عنوان کرد و هر مخاطبی بنا به دید فیلم به آن نگاه می‌کند. و هرکسی به دنبال یک سوژه برای ساخت فیلم است، این سوژه به نظرم جالب آمد به همین دلیل آن را ساختم.

او در پاسخ به این سوال که چرا افراد برای ساخت فیلم سراغ مسئاله تجاوز و جنبش می تو می‌روند، گفت: فکر نمی کنم که در این زمینه فیلم زیاد ساخته شده است. به نظرم همه آدمها خاکستری هستند و سعی مان هم بر این بود که این موضوع را نشان دهیم.مساله مهم این است که بحث تعرض به زنان یک موضوع جهانی است و من نیز سعی کردم تا به عنوان یک فیلمساز ایرانی، یک داستان ایرانی را درباره این موضوع روایت کنم.

این کارگردان تصریح کرد: چندین مورد در دنیای واقعی داشتیم. خیلی‌ها بودند که از ساخت این فیلم منعم کردند اما موضوعی که مرا به این کار ترغیب کرد این بود که در آن سوی دنیا وقتی فردی ولو اینکه مهم هم باشد بایکوت می‌شود اما در ایران چنین اتفاقی نمی‌افتد. فیلمنامه من اقتباسی نیست فقط یک برداشت آزاد داشتم.

حسینی درباره شباهت «استاد» با «فروشنده» اظهتر کرد: هیچ شباهتی با آن فیلم نمی‌بینم اما دارای موضوعات یکسانی هستند.

افخمی در پاسخ به این سوال که هزینه ساخت این فیلم چقدر بوده گفت: مخارج فیلم کمتر از ۳.۵ میلیارد تومان است چون هزینه‌ها بالا رفته و عوامل درصدهایی از مالکیت فیلم را دریافت کردند که باعث شد این فیلم ساخته شود.

هدیه حسینی‌نژاد بازیگر «استاد» نیز درباره چالش های ایفای نقش خود گفت: واقعیت این است که فکر می‌کنم کمتر زنی وجود دارد که حداقل از کنار موضوع رد نشده باشد. من هم موارد مشابهی برایم پیش آمده و به همین دلیل دوست داشتم این نقش را بازی کنم. آن‌گونه که من به عنوان یک زن برای این فیلم متاثر شدم آقایان نشده‌اند.

افخمی در ادامه عنوان کرد: در ابتدا نمی‌خواستم این فیلم را تهیه کنم و آن را رد کردم و استخاره کردم که خوب آمد و می‌خواستم یک فیلم کمدی بسازم چرا که دوره این موضوعات گذشته، ۷۰ صفحه از فیلمنامه را خواندم و از آن خوشم آمد و آن را پذیرفتم

همچنین سجاد بابایی دیگر بازیگر این فیلم درباره نقش آفرینی در «استاد» تصریح کرد: بیشترین چیزی که در کاراکتری که ایفا کردم این بود که مد نظرم بود تک‌روی‌هایی بود که کاراکتر داشت و درگیر تصمیم‌گیری های آنی و لحظه ای که برایش پیش می‌آمد برایم جذاب بود.

او گفت: من با مردم کشورمان به خاطر اتفاق اخیر همدردی می‌کنم و زلزله خوی را تسلیت می‌گویم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000