به روایت‌های قهرمانانه مثل «شماره ۱۰» نیاز داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۱
امیررضا مافی در گفت‌وگو با صبا:

به روایت‌های قهرمانانه مثل «شماره ۱۰» نیاز داریم

امیررضا مافی منتقد سینما دو فیلمی را که در روز نخست جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت به نمایش درآمد، تحلیل کرد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، روز نخست چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم‌های سینمایی «استاد» و «شماره ۱۰»  به پایان رسید. «شماره ۱۰» فیلمی است که ماجرای اسرای ایرانی در عراق را به نمایش می گذارد که در نظر دارند در شرایطی دشوار از چنگ بعثی ها خلاص شوند و برای ماموریتی به کشور برگردند. امیر رضا مافی منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار صبا به تحلیل اجمالی این دو اثر پرداخت.

وی درخصوص موضوع و روایت فیلم سینمایی «شماره ۱۰» اثر حمید زرگر نژاد بیان کرد: «شماره ۱۰» موضوع خوبی دارد. ما به این دست روایت های قهرمانانه در سینما نیاز داشته و داریم. هرچند فیلم موضوع بسیار خوبی دارد اما به نظر می رسد به تدوین مجدد نیاز دارد و باید روی یک سری کارهای پس تولیدی تمرکز کند.

مافی ادامه داد: به نظر می رسد، نسخه ای از «شماره ۱۰» که در روز نخست نمایش داده شد، نهایی نیست. فیلم کمی کار دارد و باید تدوین مجدد شود. بازی ها بسیار خوب بودد. مجید صالحی به خوبی ایفای نقش کرد. اما فیلم برای نهایی شدن کار دارد.

این منتقد سینما در ادامه به روایت این فیلم اشاره و اظهار کرد: در روایت قصه به نظر می رسد در برخی بخش ها فیلمساز کم می آورد و نمی تواند داستان را به خوبی پیش ببرد. اگر فیلم تدوین مجدد شود و کمی کوتاه شود، خروجی بهتر خواهد داشت.

وی در ادامه به تولید این قبیل فیلم ها اشاره کرد و گفت: هر چقدر در سینما از انقلاب و دفاع مقدس بگوییم کم است. این به نوعی جهاد تبیین است که بارها مورد تاکید قرار گرفته. اگر تکرار به ابتذال بیانجامد که فایده ای ندارد.

مافی ادامه داد: نباید ما شروع به ساخت آثاری با کیفیت پایین کنیم و به تکرار بیافتیم. اگر این اتفاق بیافتد، اثر منفی دارد. هم باید تعداد کارها قابل قبول باشد و هم به لحاظ کیفی. اصلا نباید از این موضوعات به راحتی گذشت.

این فعال فرهنگی درباره فیلم سینمایی «استاد» دیگر فیلم اکران شده در روز نخست بیان کرد: فیلم سینمایی «استاد» به اتمسفر روشنفکری ایران نقد می کند. هرچند با پایان بندی فیلم خیلی همراه نیستم اما تلاش خودش را برای نقادی می کند. فیلم هایی مانند «استاد» قابل تقدیر هستند؛ چراکه دوست دارند شرافتمندانه به موضوعات ملتهب جامعه بپردازند. انتخاب بازیگر در این فیلم تا حدودی خوب بود و حسن معجونی به خوبی ایفای نقش کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500