از فضای مجازی بیرون بیایید/ فجر با آسیب‌مضاعف روبه‌رو شد اما توقف نکرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۹
خجسته و فهیم در گفت‌وگو با صبا:

از فضای مجازی بیرون بیایید/ فجر با آسیب‌مضاعف روبه‌رو شد اما توقف نکرد

حسن خجسته باقرزاده مدیر اسبق رادیو و محمدتقی فهیم منتفد درباره وضعیت و حال و هوای چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفتند.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، در حاشیه اولین روز چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حسن خجسته باقرزاده مدیر اسبق رادیو، استاد دانشگاه و عضو هیات انتخاب دوره سی و هفتم جشنواره و همچنین محمدتقی فهیم منتقد، نویسنده و فیلمساز گفت‌وگویی داشتیم.

در ابتدا حسن خجسته درباره وضعیت این دوره از جشنواره و عدم حضور خود در هیات انتخاب گفت و عنوان کرد: خوشبختانه داخل جشنواره هستیم و استقبال مخاطبان چشمگیر بوده است. یک بار در هیات انتخاب بودم و لازم نیست که هرساله باشد و تکراری است. نباید هم دعوت می شدم اگر در هیات انتخاب بودم خودتان نمی گفتید چرا دوباره این فرد جز هیات انتخاب است.

او درباره حضور عوامل فیلم ها و رسانه ای ها و مخاطبان در این دوره. تصریح کرد: اگر دلیلش را می خواهید باید از فضای مجازی بیرون بیایید، آن وقت می بینید که دنیا طور دیگری است و همه اتفاقات به صورت طبیعی پیش می روند. آن هایی هم که جشنواره را تحریم کردند اکثریت نیستند، بلکه عده ای هستند که نظرتان خودشان را دارند و به هر دلیلی این رویداد را تحریم کردند ولی اکثر قریب به اتفاق می خواهند بیایند و در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حاضر باشند.

محمد تقی فهیم نیز از حضورش در برنامه‌های تلویزیونی همزمان با جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: امسال خودم تنها هستم و مسعود فراستی نیست. همچنین برنامه «سینما ملت» را دارم که در طول برگزاری چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر، هرشب ساعت ۲۴ روی آنتن شبکه پنج می رود.

این منتقد و تحلیلگر درباره حال و هوای اجرایی چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر همواره از دوره های اول خود و در این نه دوره ای که خودم هم حضور داشتم، با فراز و فرودهایی دست و پنجه نرم کرده و در اجرا نقاط قوت و ضعف داشته است. طبعا امسال جشنواره با مشکل و آسیب مضاعف پیرو اتفاقات اخیر رو به رو شد اما این تاثیرات به این معنا نیست که جشنواره را از حرکت خود بازدارد، هم اکنون می بینیم که جمعیت قابل توجهی در پردیس ملت حاضر است، کمیت فیلم ها قابل توجه است.

او ادامه داد: ما در ایران از جشنواره فیلم فجر بالاتر نداریم و این رخداد مهمترین، موثرترین و جریان ساز ترین رویداد فرهنگی ایران است. همواره بحران های اجتماعی فرصتی را برای عده ای با خود به همراه دارد و محدودیتی را نیز برای افراد دیگری دارد و در این دوره فرصتی برای ورود نسل جوان و نیروهای جدید ایجاد شده است و این قابل تامل است.

فهیم در پایان عنوان کرد: نمی توان نادیده گرفت، همواره هیات انتخاب ها پاشنه آشیل جشنواره ها بودند زیرا که سفارشی، محدود و بسته عمل می کردند. تا چند روز دیگر مشخص می شود که در این دوره نیز چنین اتفاقی رخ داده است یا خیر.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است