فیلم‌هایی که سهم روز سوم جشنواره فجر شدند/ جدال ثریا با منافقین | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
صبا گزارش می‌دهد؛

فیلم‌هایی که سهم روز سوم جشنواره فجر شدند/ جدال ثریا با منافقین

«سرهنگ ثریا»، «عطرآلود»، «پرونده باز است» در سومین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بر پرده سینما ملت نقش می بندند.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، سومین روز جشنواره بین المللی فیلم فجر میزبان ۳ فیلم «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست خواهد بود.

سانس اول؛ فیلم سینمایی «پرونده باز است» 

 «پرونده باز است» روز جمعه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سانس اول ساعت ۱۳ به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی در سومین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند. بخش عمده‌ای از این فیلم در زندان قزل حصار و کانون اصلاح و تربیت فیلمبرداری شده است و گفته می شود داستان فیلم «پرونده باز است» برگرفته از پرونده‌ای جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰ است. در این فیلم که فضای جنایی و ملتهب دارد، یک نوجوان ۱۵ ساله مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است.

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری. بازیگران نوجوان پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش، محمدمتین ستاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

علی قائم‌مقامی چندمین تجربه همکاری مشترکش را با پوراحمد پشت سر می‌گذارد و دریافت چندین لوح تقدیر از جشنواره فیلم فجر را در کارنامه خود دارد.

کیومرث پوراحمد نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را برای فیلم  «خواهران غریب» دریافت کرده است.

سانس دوم؛ فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» 

همچنین «سرهنگ ثریا» در سانس دوم سومین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۴ میزبان مخاطبان خواهد بود. این فیلم تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به ماجراهای سازمان مجاهدین خلق در پادگان اشرف می‌پردازد. این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی لیلی عاج است و در خلاصه داستان آن آمده است: «این راه با گریه باز نمیشه!»

ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور در این اثر به نقش آفرینی پرداخته اند.

لیلی عاج در کنار ناهید عزیزی صدیق کارگردان «آه سرد»، تنها کارگردان زن حاضر در جشنواره فیلم فجر است.

سانس سوم؛ فیلم سینمایی «عطرآلود» 

«عطرآلود» نیز ملودرام عاشقانه ایست که در سانس سوم روز جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ با نگاهی انسانی به دغدغه‌های اخلاقی بشرِ امروز روی پرده می رود. این فیلم به کارگردانی هادی مقدم‌ دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری و نویسندگی حسین حسنی است و از جمله بازیگرانی که در آن ایفای نقش کرده اند می توان به مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی اشاره کرد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از روزبه رایگا مدیر فیلمبرداری، محمدرضا میرزامحمدی در مقام طراح صحنه و محمود دهقانی طراح چهره‌پردازی، مهراد ابوالقاسمی صدابردار و محمدصادق میرکریمی به عنوان مدیر تولید از عوامل پشت صحنه هستند که مقدم‌‌دوست را در این پروژه همراهی می‌کنند.

هادی مقدم دوست کارگردان «عطرآلود» یک دیپلم افتخار در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلمنامه «بی‌پولی» و یک سیمرغ بلورین در بخش بهترین کارگردانی بخش نگاه نو سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر را در کارنامه خود دارد.

«عطرآلود» تازه‌ترین محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است که در خلاصه داستان آن آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است