از کَل‌کَل‌های سازندگان یک فیلم تا فضاسازی برای نشان دادن اقبال کم از سینماهای مردمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۲
حاشیه نگاری صبا از دومین روز جشنواره فجر؛

از کَل‌کَل‌های سازندگان یک فیلم تا فضاسازی برای نشان دادن اقبال کم از سینماهای مردمی

در دومین روز سینمای فجر سه فیلم با سه قصه و ساختار متفاوت روی پرده نقره ای نقش بست. 

به گزارش خبرنگار سینما صبا، دومین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینمای رسانه حال و هوای متفاوت تری داشت.

در دومین روز جشنواره فیلم فجر سه فیلم نمایش داده شد؛ «آه سرد» اولین اکران را به خود اختصاص داد. این فیلم به تهیه کنندگی رضا محقق ساخته شده و ناهید عزیزی هم آن را کارگردانی کرده است. در این نشست کل‌کل ریزی میان کارگردان و تهیه‌کننده برای اینکه نشان دهند این روزها حال کدام یک خوب است یا بد، اتفاق افتاد.

در نشست خبری این فیلم بسیاری از عوامل حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

آشتی سینما با طبیعت 

فیلم دوم سینمای فجر در روز دوم، «جنگل پرتقال» بود. اثری که فیلمنامه روان و لطیف آن مخاطب را با خود همراه می‌کرد و دغدغه‌هایی را به تصویر می‌کشید که بیشتر جوانان آن ها را لمس کرده‌اند به همین دلیل با قصه فیلم گویا آشنا بودند.

رسول صدرعاملی تهیه کننده این اثر که در ابتدای نشست خبری به تنهایی سوالات را پاسخ می‌داد یکی از دلایل خود برای سرمایه گذاری در این فیلم را نزدیکی قصه آن به زندگی واقعی کارگردانش برشمرد و گفت: مشکلات جوانان مسئله‌ای است که باید به کرات به آن پرداخت. حتی مشابه این فیلمنامه را تاکنون کسی نساخته بود.

آرمان خوانساریان کارگردان فیلم هم در دقایق پایانی خود را به نشست رساند. او به علت بیماری و کسالت شدید از بیمارستان به سینما ملت آمده بود به همین دلیل بیشتر از چند جمله کوتاه قدرت صحبت نداشت.

تلفیق سینمای مدرن با قصه قدیمی عشق

فیلم «یادگار جنوب» به نویسندگی و کارگردانی مشترک پدرام پور امیری و حسین دوماری آخرین سانس اکران ها را به خود اختصاص داد.

بیان دومین ساخته بلند پور امیری و دوماری مدرن اما اساس قصه آن ها قصه دیرینه عشق بود. در نشست خبری این فیلم بیشتر خبرنگاران درباره عشق اغراق شده در قصه پرسیدند و کارگردان‌ها هم جواب دادند که می‌خواستیم بگوییم که چنین عشقی هم می‌تواند وجود داشته باشد.

در حالی که در فضای مجازی از استقبال کم مردم نسبت به فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی منتشر شده اما یکی از مسئولان دولتی از فروش دو میلیاردی فیلم‌ها در روز اول جشنواره خبر داده است.

از دیگر نکات دومین روز سینمای فجر می توان به حضور مهدی فخیم زاده بین اهالی رسانه اشاره کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است