اهدای نخستین «نشان اعتبار هنر» به شبان خوش‌صدای شهرضایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷

اهدای نخستین «نشان اعتبار هنر» به شبان خوش‌صدای شهرضایی

همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، نخستین نشان اعتبار هنر کشور به مشهدی حسینعلی شبانپور «شبان شهرضایی» اعطا شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه اولین نشان اعتبار هنر توسط سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شبان شهرضایی مشهدی، حسینعلی شبان پور اهدا شد.

پوراحمدی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حسینعلی شبان پور گفت: حمایت از هنرمندان در اقصی نقاط کشور عزیز ایران را وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر است، با افتخار اولین نشان اعتبار هنر در کشور را به شما، تقدیم می‌کنیم که هم در عرصه هنر و آواز سنتی عمری را با عشق و اشتیاق سپری کرده‌اید و هم فرزند گرانقدرتان شهید محمودرضا شبانپور را تقدیم میهن اسلامی نموده‌اید.

وی با تأکید بر اینکه پس از دیدار محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و اسلامی با شبان پیر و خوش صدای شهرضایی و قول ایشان، نشان «اعتبار هنر» طراحی و مورد تأیید وزیرفرهنگ قرار گرفت، گفت: از این پس و بر اساس سیاست عدالت فرهنگی این نشان بر پایه‌ی آئین نامه مصوب به هنرمندان ناشناخته شهرهای مختلف کشور که سابقه فعالیت فرهنگی، هنری و قرآنی داشته باشند و در حوزه صنفی و اجتماعی محل زیست خود از استعداد ویژه تخصصی، حسن اخلاق و شهرت حرفه‌ای برخوردار باشند، اعطا می‌شود.

در ادامه پوراحمدی لوح تقدیر به همراه هنرکارت و نشان اعتبار هنر را به هنرمند خودآموخته موسیقی سنتی جناب حسینعلی شبانپور اهدا کرد.

مشهدی حسینعلی شبانپور متولد ۱۳۱۶ از پنج سالگی به همراه پدرش به شبانی پرداخته و اکنون که ۸۵ سال دارد، در بیابان‌های غرب شهرضا به کار چوپانی مشغول است.

وی با اینکه استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی حتی راست پنجگاه و چهارگاه آواز می‌خواند.

در این دیدار احمد مقیمی مشاور وزیر در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سید امیر جعفری فرماندار شهرضا حضور داشتند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500