چهره روز | ژاله صامتی؛ سیمای زنی در دوردست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷

چهره روز | ژاله صامتی؛ سیمای زنی در دوردست

ژاله صامتی پوسته مقاومت را بر کالبدی رنجیده می‌اندازد و با مشتی گره کرده همه‌گان را به جنگ و ایستادگی دعوت می‌کند. در میانه خشم و فریاد صامتی مادرانگی خود را در خلوت‌هایش ادا می‌کند و آداب مهر و عطوفت را به جا می‌آورد‌.  صامتی با چنین

به گزارش خبرنگار سینما صبا یکی از کاراکترهایی که در روز سوم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مخاطبان را به وجد آورد، سرهنگ ثریا با بازی ژاله صامتی بود.

فیلم سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلی عاج قصه مادری را روایت می‌کند که برای دیدار فرزندش با مجاهدان خلق دست و پنجه نرم می‌کند. صامتی در این نقش از نهایت جان قصه فراق و دوری فرزندش را برای تماشاگران مجسم می‌کند.

اکت‌های صامتی در نماهای کلوز (بسته) مصائبی را رج می‌زند که به رگه‌های صورت و نگاه‌اش پیوند خورده است. در نماهای لانگ (باز) مخاطب سیمای زنی در دوردست را می‌بیند که با فریادهایش خدا را ندا می‌دهد. او برای به دست آوردن فرزندش از خالق خویش با فغان و ناله یاری می‌طلبد.

ژاله صامتی پوسته مقاومت را بر کالبدی رنجیده می‌اندازد و با مشتی گره کرده همه‌گان را به جنگ و ایستادگی دعوت می‌کند. در میانه خشم و فریاد صامتی مادرانگی خود را در خلوت‌هایش ادا می‌کند و آداب مهر و عطوفت را به جا می‌آورد‌.

صامتی با چنین شاکله‌ای از شانس‌های بزرگ در دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است