چشم‌انداز روز چهارم چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۳
صبا گزارش می‌دهد‌؛

چشم‌انداز روز چهارم چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر

فیلم‌های «چرا گریه نمی‌کنی»، «بچه زرنگ» و «هوک» شنبه 15 بهمن در روز چهارم چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، پردیس ملت در روز چهارم چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی سیدرضا محقق،  «بچه زرنگ» به کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمد جواد جنتی و تهیه کنندگی حامد جعفری و «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور روی پرده به نمایش می گذارد. در ادامه بیشتر درباره فیلم هایی که در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر اکران می شود، می خوانیم.

سانس اول؛ «چرا گریه نمی کنی» 

روز شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در سانس اول ساعت ۱۳ «چرا گریه نمی کنی» را به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق اکران می کند.

علیرضا معتمدی، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، علی مصفا، امیرحسین فتحی و باران کوثری در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان «چرا گریه نمی کنی» آمده است: «علیرضا بعد از دست دادن برادرش نمی‌تواند گریه کند. دوستانش با راه‌های مختلف از او دعوت می‌کنند که گریه کند.»

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا معتمدی، مدیرفیلمبرداری: علی تبریزی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار: امین میرشکاری، طراح گریم: عظیم فراین، طراح لباس: آرام موسوی، طراح صحنه: پوریا اخوان، علیرضا معتمدی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: حسن نجفی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، هماهنگی تولید: امیرمهدی نوری، مدیر تدارکات: سعید رضوی، عکاس: زهرا مصفا، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ، طراح گرافیک: حمیدرضا بیدقی، تهیه‌کننده: رضا محقق.

این فیلم با حاشیه های زیادی قرار است در جشنواره امسال به اکران در آید و از این حواشی می توان بازیگران این فیلم که از حضور در جشنواره فجر انصراف دادند، اشاره کرد. همچنین رضا محقق، تهیه‌کنندهٔ فیلم علیه تحریم‌کنندگان بیانیه‌ای نوشت و در آن به موضع‌گیری بازیگران علی‌رغم دریافت دستمزدشان انتقاد می‌کرد.

سانس دوم؛ «بچه زرنگ»   

«بچه زرنگ» به نویسندگی هادی محمدیان، کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمد جواد جنتی و تهیه کنندگی حامد جعفری فیلم انیمیشنی بلند است که در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۶ در سانس دوم حضور پیدا می‌کند. هادی محمدیان پیش از این انیمیشن‌های موفق  «فیلشاه» و  «شاهزاده روم» را کارگردانی کرده است.

هومن حاجی عبداللهی صداپیشه شخصیت «ببری» کاراکتر مکمل فیلم را بر عهده دارد و سعید شیخ زاده مدیر دوبلاژ فیلم است.

جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

فرایند تدوین نهایی انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» توسط حسن ایوبی، آهنگسازی توسط امیر توسلی، اصلاح رنگ توسط سامان مجد وفایی و صداگذاری توسط حسین ابوالصدق انجام شده است.

در خلاصه داستان فیلم  «بچه زرنگ» آمده است:  «محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است.»

این فیلم محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه گروه هنر پویاست.

سانس سوم؛ «هوک»

هوک که از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است، شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در سانس سوم روز چهارم جشنواره بین المللی فیلم فجر به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور روی پرده می رود. فیلمنامه این اثر توسط مهدی تراب‌بیگی نگارش شده است.

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

خلاصه داستان آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند…»

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000