یراقچیان: در جشنواره فجر نه جایزه گرفتم نه حتی کاندیدا شدم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۲
در گفت‌وگو با صبا؛

یراقچیان: در جشنواره فجر نه جایزه گرفتم نه حتی کاندیدا شدم

بازیگر و آهنگساز «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی علی قائم مقامی، درباره ویژگی‌های این فیلم سینمایی گفت.

حمیدرضا یراقچیان آهنگساز و بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره ایفای نقش و آهنگسازی در فیلم سینمایی «پرونده باز است»  به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی قائم مقامی و ویژگی‌های آن اظهار کرد: ویژگی این فیلم در پیام آن است. وقتی می‌خواهیم یک اثر هنری چه ترسناک، اکشن یا… ببینم. باید فکر کنیم که من به عنوان بیننده قرار است چه ببینم؟ مثلا ۲ ساعت فیلم اکشن می‌بینم و لذت می‌برم یا یک فیلم دیگر می‌بینم و با آن همذات پنداری می‌کنم. اشک می‌ریزم یا شادی می‌کنم، اما یک فیلم ماندگار فیلمی است که پیام داشته باشد و پیام این فیلم درخشان بود.

او تصریح کرد: در بسیاری از مواردی که شما می‌بینید خانواده‌های مقتولین قصاص می‌کنند، به دلیل این است که قبل از این که قصاص انجام شود در رسانه‌ها مورد خبررسانی قرار می‌گیرند و بعد از قصاص تمام افرادی که خانواده مقتول را حتی تمجید هم می‌کردند، بعد از اینکه پرونده بسته شد آن‌ها را تنها می‌گذارند و فقط خود آن خانواده و آن قصاص و یک پرونده بسته که شده است که باقی می‌ماند.

این بازیگر عنوان کرد: ترجیح می‌دهم عایدی که قرار است این فیلم بگیرد از سوی مردم باشد. در فیلم کیومرث پور احمد جمله‌ای گفت و من بسیار آن جمله را دوست داشتم. او گفت اگر یک خانواده یا یک جان نجات پیدا کند، من کارم را انجام داده ام. در هر سه کتاب مقدس آمده است و در قرآن خودمان ذکر شده است که اگر یک جانی نجات پیدا کند انگار یک جهان نجات پیدا کرده است. به شخصه از دیدن فیلم لذت بردم و امیدوارم این اتفاق برای این اثر بیفتد.

یراقچیان درباره تاثیر هیات انتخاب و داوری جشنواره فیلم فجر عنوان کرد:من هیچ وقت نتوانستم درک کنم. فقط می‌دانم که هرگز سر درنمی آورم و بسیاری از اوقات به من گفتند موسیقی یراقچیان جایزه می‌گیرد، اما جایزه که نگرفت هیچ حتی کاندیدا هم نشد.

او در پایان درباره تطابق موسیقی اثر با سال ۱۳۹۰ گفت: به خود آقای پوراحمد گفتم که می‌توانیم کاری کنیم و موسیقی‌های دیگری بگذاریم، اما او راضی بود و گفت که نه بگذار، من هم گفتم چشم، اما در مجموع در موسیقی صحنه و عدم تطابق زمانی دخالت نداشتم.

عکاس: امیرحسین غضنفری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است