وقتی تماشاگران به فیلم پوراحمد خندیدند!/ حضور مادر یکی از منافقین در سینمای رسانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۸
حاشیه نگاری صبا از سومین روز جشنواره فجر؛

وقتی تماشاگران به فیلم پوراحمد خندیدند!/ حضور مادر یکی از منافقین در سینمای رسانه

سومین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش سه فیلم در ژانرهای مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، سومین روز از چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر، با اکران سه فیلم، «پرونده باز است»، «سرهنگ ثریا» و «عطرآلود» به پایان رسید. حاشیه نخستین فیلمی که در روز دوم به نمایش درآمد واکنش برخی از تماشاگران به فیلم بود. بخش‌هایی از فیلم، تماشاگران را به خنده وا می‌داشت که این موضوع با واکنش‌هایی روبرو شد. در دوره‌های گذشته هم پور احمد با نقش‌آفرینی در برخی فیلم‌ها، واکنش برخی تماشاگران را به همراه داشت که مشابه واکنش‌های امروز بود.

در نشست خبری این فیلم هم برخی به نوع داستان و روایت روزنامه نگارانه آن انتقاداتی را مطرح کردند.

فیلم دومی که به نمایش در آمد، «سرهنگ ثریا» بود. روایتی مادرانه از خانواده‌هایی که فرزندانشان فریب منافقین را خوردند و به پادگان اشرف رفته بودند، ماجرای اصلی این فیلم بود. حضور برخی از این افراد که سال‌هاست فرزندشان را ندیده‌اند، در نشست خبری این فیلم از نکات قابل توجه بود. خانم ثریا عبداللهی که شخصیت اصلی فیلم هم بود، در نشست خبری حضور داشت.

او در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این فیلم گفت: فیلم عین به عین و لحظه به لحظه از زندگی ما در اطراف پادگان اشرف را عالی نمایش داد. امیدوارم جوانان این فیلم را ببینند و بدانند که چه اتفاقی در سازمان منافقین می‌افتد. فرزندان ما شست و شوی مغزی شدند. مطمئن هستم این فیلم را فرزندم می‌بینند اما تاثیری روی او نخواهد داشت.

سومین فیلم نمایش داده شده در پردیس ملت جدیدترین فیلم هادی مقدم دوست با نام «عطرآلود» بود. فیلمی که روایتگر یک زندگی با چالش بزرگ یعنی مواجهه با بیماری و مرگ بود.

مقدم دوست که سال‌هاست اثری را در جشنواره نداشته در نشست خبری این فیلم به همراه مصطفی زمانی بازیگر نقش اصلی و چند تن دیگر از عوامل حضور پیدا کرد.

تهیه کننده فیلم به دلیل محدودیتی که برای حضور دیگر عوامل در نشست وجود داشت و نشد که دیگر عوامل حضور پیدا کنند، عذر خواهی کرد.

مصطفی زمانی که طلسیم حضور بازیگران مطرح در نشست‌های رسانه‌ای چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را شکست، به بهانه حضور در فیلم سینمایی «عطرآلود» در مقابل اصحاب رسانه قرار گرفت و از سختی این کار گفت و ادامه داد: بازی در نقش یک سرطانی کار ساده‌ای نیست‌. وقتی در سریال یوسف بازی کردم، می‌دانستم بعد از این فیلم در هر اثری بازی کنم بازی در زمین بازنده است. نگاه من در انتخاب آثار این است که بتوانم چیزی یاد بگیرم.

مصطفی زمانی درباره نقش آفرینی در این فیلم گفت: دو ماه فیلمبرداری طول کشید. در طول دو ماه هیچ کس جز عوامل را ندیدم. مستقیم به خانه‌ام می‌رفتم و سر صحنه ظاهر می‌شدم. کار کردن با هادی سخت است او روی نقش حساس است. منم می‌دانستم چه نقش سختی را بازی می‌کنم.

هادی مقدم دوست درباره برگزاری جشنواره به خبرنگار صبا گفت: برگزاری جشنواره یک بخشی از صنعت سینماست و نباید آن را به راحتی فراموش کرد. هر چه می‌گذرد بیشتر به اهمیت جشنواره پی می‌برم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000