راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت شهیدسلیمانی در کرمان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
وزیر ارشاد خبر داد؛

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت شهیدسلیمانی در کرمان

کرمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی از کرمان گرفته نشده است.

به گزارش صبا، دکترمحمدمهدی اسماعیلی صبح امروز ۱۵ بهمن‌ماه با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام والای شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دیگر ادای احترام کرد.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران، منطقه و به‌نوعی همه مردم دنیا مرهون رشادت‌های سردار دل‌ها هستیم زیرا ایشان جلوی تروریست‌ها ایستاد.

او درباره هدفش از سفر به کرمان اظهار کرد: امروز یکی از زیباترین موسسات فرهنگی کشور که مایه افتخار هنرمندان است در کرمان افتتاح می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این مجموعه از لحاظ معماری، زیبایی و مجموعه‌هایی که در آن وجود دارد، تقریبا جزو بهترین کارهای تاریخ فرهنگ و هنر کشور و جزو دو سه کار اول فرهنگ و هنر ایران است که تا امروز به بهره‌برداری رسیده است.

او از برنامه‌های ویژه و جشنواره‌هایی که در سال آینده در سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، سخن گفت و افزود: سال آینده برنامه‌ها قوی‌تر و متمرکزتر برگزار خواهند شد. ضمن آنکه دبیرخانه دائمی بزرگداشت شهید سلیمانی نیز در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیلی درباره دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی نیز گفت: این دبیرخانه از کرمان گرفته نشده است. موسیقی نواحی سال آینده در چند ناحیه برگزار می‌شود که یکی از آنها کرمان است.

او پیش از خروج از گلزار شهدای کرمان درباره برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر گسترش ظرفیت فرهنگی مرقد مطهر شهید سلیمانی و ارتقاء آن در سطح کشور، گفت: برنامه های خوبی در این ارتباط داریم و در حال پیگیری با مجلس شورای اسلامی هستیم، نمایندگان کرمان نیز برای تحقق این امر اعلام همکاری کرده اند.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود در کرمان و به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر با خانواده شهیدان خیامی دیدار کرد.

شهید محمدرضا خیامی در ۲۱ سالگی، در سال ۶۴ در عملیات والفجر و محمد جواد خیامی نیز در سن ۳۰ سالگی، در سال ۶۵، در کربلای ۴ به شهادت رسیدند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است