رعایت شأن زنان در آثار جشنواره فجر/ به دنبال تلفیق واقعیت با آرمان هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفتگو با صبا؛

رعایت شأن زنان در آثار جشنواره فجر/ به دنبال تلفیق واقعیت با آرمان هستیم

روح الله سهرابی تاکید کرد که پایان بندی امیدبخش فیلم‌ها یکی از رویکردهای سازمان سینمایی است. 

روح الله سهرابی مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینما صبا درباره توجه ویژه آثار چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به بحث امید آفرینی گفت: در رویکرد جدید سازمان سینمایی به دنبال این هستیم که فیلم‌ها مسائل مختلف را شرح دهند و به بدنه جامعه هم تلنگر بزنند، اما در عین حال نباید فضای کاملا تاریک و سیاه داشته باشند و در‌های امید را به روی مخاطب ببندند.

وی افزود: پایان بندی فیلم‌ها با نمایش پلان‌های امیدبخش، از تفکر آگاهی بخشی و امیددهی سازمان سینمایی نشات می‌گیرد. یعنی هدف این است که همراه با بازتاب واقعیت‌ها در قصه، شرایط ایده آل و آرمانی را هم به بیننده القا کنیم. تلفیق واقعیت با آرمان و یا به عبارت دیگر نمایش وضع موجود جامعه با نقطه مطلوب می‌تواند در ذهن مخاطب موثر باشد.

مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی بیان کرد: در آثار این دوره از جشنواره زنان نقش پر رنگی در فیلم‌ها دارند. تاکنون فیلم دو کارگردان زن در جشنواره نمایش داده شده و عموما نقش اول‌های زن فیلم‌ها هم تصویری قوی از زن ایرانی ارائه می‌دهند.

سهرابی در پاسخ به اینکه آیا حواشی ماه‌های اخیر درباره زنان، تاثیری در انتخاب این آثار داشته است یا خیر، بیان کرد: مبنای انتخاب آثار شایستگی است؛ امسال ظاهرا نقش زنان در فیلم‌ها قابل دفاع و برای مخاطب قابل قبول‌تر است. به عبارتی می‌توان گفت که فیلمسازان با رویکرد درست‌تر به مسائل پرداخته اند و حتی در ترکیب بندی کلی و چینش قصه ها، شان واقعی زن رعایت شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این آثار می‌توان گفت در سال‌های بعد با فیلم‌هایی مواجه خواهیم شد که مخاطب زنان را راضی‌تر خواهند کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است