عصبانیت تهیه‌کننده «چرا گریه نمی‌کنی» از کارگردان فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۶

عصبانیت تهیه‌کننده «چرا گریه نمی‌کنی» از کارگردان فیلم

رضا محقق گفت: اینکه تا پشت در بیایید و داخل نشست خبری نیایید، کاری است که باید خود معتمدی جواب دهد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، رضا محقق تهیه‌کننده «چرا گریه نمی‌کنی» درباره عدم حضور عوامل فیلم در پردیس ملت بیان کرد: ما نمی‌توانیم سینما را تحریم کنیم ما داریم معیشت مردم را نشانه می‌گیریم. بحثی بود با نام صاحبان و کاسبان تحریم اقتصادی. عده ای کاسبان تحریم سینما هستند! مشابه این موضوع در بحث سینما هم هست. چه کسانی از این تحریم سینما سود می‌برند؟ مگر در قاهره یا تونس انقلاب نشد؟ آیا سینمای آنجا هم تحریم شد؟  مگر در دوره‌های گذشته این رویکرد نبود؟ چطور حضور پیدا می‌کردید؟ در کجای جهان آزاد اندیشیی سراغ دارید که بگوید این کار را بکن یا نکن. باید این مسائل را تفکیک کنیم.

محقق ادامه داد: چطور وقتی خودمان بر دری می‌کوبیم آن در باز شود وقتی با آن کاری نداریم آن را رها کنیم. قرآن می‌گوید چه بسا کسانی که کم بودند، اما بر بیشتری‌ها غلبه کرده است.

وی ادامه داد: من آمدم حرفم را بزنم. لطفا اگر دشمنی با من دارید شرافت مندانه با من بجنگید. به من گفتند رانت پول تولید فیلم‌های قبلی من ۴۰۰ میلیون تومان نشده این کجایش رانت است. اینکه کسی آمده در سینمای خصوصی کار کند و با شما متفاوت است باید اینگونه هجمه‌ها را به او وارد کنید.

محقق بیان کرد: اینکه تا پشت در بیایید و داخل نشست خبری نیایید، کاری آست که باید خود معتمدی جواب دهد. پیامک دادند که نسخه‌ای از فیلم را به جشنواره بده بعد خودشان تحریم کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: من کار را با ۱۰۰ میلیون ساختم که در مسکو و کره جنوبی جایزه گرفته است. آن زمان که من با برادرم در هنر و تجربه بودم، افرادی که الان به من تهمت می‌زنند کجا بودند. بله من وصلم، اما به خدا وصلم. من استقبال کردم از دوستان که به جشنواره بیایند. من می‌دانم که این افراد در آینده خواهند آمد. من با غم مردم غمگین می‌شود و با شادیشان شاد می‌شوم. ما «دِرب» را سال گذشته ساختیم. هجمه‌های زیادی شد. امسال سه فیلم به لطف خدا داشتم در سه فستیوال معتبر اروپایی جایزه بهترین فیلم را گرفتند. امسال اینجا آمدم و فیلم ساختم. من سختی کشیدم و نمی‌توانم با سینما قهر کنیم.

محقق ادامه داد: قهر معنایی ندارد. نقدی دارید مطرح کنید. از همه بچه‌هایی که من را در فیلم تنهایم گذاشتند تشکر می‌کنم. هر کس زحمت کشیده است برای فیلم برای من عزیز است. من خبرنگاری را دعوت می‌کنم بیاید پیامکی که به من ارسال شده که می‌گوید یک نسخه به جشنواره و یک نسخه به ارشاد بده را ببیند. پیامک دادند که رفاقتی در فیلم حضور پیدا کردند. تو که از من دستمزد گرفتی. ۵۰۰ میلیون گرفتی. شما که می‌گفتند دو هفته پیش از جشنواره به کار اضافه شدم. پیش تولید شما کجا بودید؟

وی تاکید کرد: گفتند داماد فلان شخص است. من داماد پاسدار بودن را افتخار می‌کنم. من با عشق ازدواج کردم. من هر چه داشتم و به دست آوردم به خودم بود.امسال سه فیلم داشتم سال بعد با چهار فیلم می‌آیم.

محقق افزود: به من پیام داد که نمی‌گذارم فیلم من را نردبان خودت کنی. من نمی‌دانم ما نردبان شما هستیم یا شما نردبان ما. مگر بازیگران من را بزرگ کردند. سابقه هر کس مشخص است. من ۲۰ سال است دارم کار می‌کنم. بگذارید مردم درباره ما قضاوت کنند. این حرف‌ها عقلانی نیست. شما دم از مردم می‌زنید، اما اگر دلتان می‌سوخت کمک می‌کردید. مگه نمی‌گویید مردم. تو این سرما چند نفر کمک کردید و به خوی رفتید.

این تهیه کننده عنوان کرد: ۵ هزار نفر در سینما مشغول کار هستند. مگر سینما موروثی است که تحریمش می‌کنید. سینما برای همه و برای مردم است. شما جایتان را با سیاسی‌ها اشتباه گرفتید. اگر سیاسی هستید سینما را رها کنید و بروید به دنیای سیاست. کجای دنیا یک بازیگر اینقدر اختیار عمل دارد. شما درباره همه چیز اظهار نظر می‌کنید. در جامعه مشکلات هست من هم می‌دانم، اما راه مقابله با مشکلات چیست؟

محقق با اشاره به اینکه شما که تحریم‌های ظالمانه آمریکا را می‌بینید چرا علیه آن‌ها پست نمی‌گذارید. افزود: پرواز هایتان عقب می‌افتد؟ مگر بیماران پروانه‌ای مشکل ندارن چرا درباره‌اش حرف نزدید؟ من جانم را برای مردم می‌دهم. اگر کسی ثابت کرد من هزار تومان از سازمان یا نهادی گرفتم سینما را می‌بوسم و کنار می‌گذارم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000