به احترام دهه فجر و سینما به جشنواره آمدم/ خدا را شکر بسیاری از زندانیان آزاد شدند/ معنای تحریمِ سینما را نمی فهمم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
ابوالفضل پور عرب مطرح کرد؛

به احترام دهه فجر و سینما به جشنواره آمدم/ خدا را شکر بسیاری از زندانیان آزاد شدند/ معنای تحریمِ سینما را نمی فهمم

ابوالفضل پور عرب هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به اهمیت حفظ جشنواره و احترام به سینما و مردم کرد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، به جشنواره آمدم که به دهه فجر احترام بگذارم. سال ها زحمت کشیدیم که نتیجه اش دهه فجر شده است. حالا می خواهیم این میراث مهم را در اختیار نسل بعد بگذاریم. خوشایند نیست که به انقلاب اسلامی بی توجهی کنیم. خدارا شکر امروز خبر عفو بسیاری از زندانیان را شنیدیم. از رهبر انقلاب آزادی زندانیان را خواهش کردیم که ایشان محبت کردند و بسیاری را آزاد کردند.
پورعرب ادامه داد: من معنای تحریم را نمی فهمم. ما داریم کار می کنیم. از تفریحات مردم سینما رفتن است. نمی توانیم سینما را از مردم بگیریم. بعد از این همه سال تلاش کردیم و زحمت کشیدیم که سینمای آبرومندی را داشته باشیم. علت تحریم چیست؟ یکسری افراد معترض هستند؛ قبول؛ مسئله ای نیست. با تحریم و نرفتن به سینما مشکلی حل نمی شود. باید بنشینیم و حرف بزنیم. بزرگ ترین جنگ ها هم با مذاکره حل شده است نه با جنگی دیگر. اعتقادی به این حرکت نداشتم و می خواستم این را به مردم بگویم که بنده، همیشه کوچکشان هستم و دستشان را می بوسم. امروز آمدم که فیلم ببینم. هر سال به جشنواره دعوت می شویم و فیلم می بینیم. البته فرصت نمی کنم همه فیلم ها را ببینم.
این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه بیان کرد: بچه های جوان هر سال در جشنواره هستند. باید کاری کنیم که آشتی ملی اتفاق بیفتد. راهکار این است. با کار نکردن و خواباندن سینما گرهی باز نمی شود. سینما پیش خواهد رفت؛ چه من کار کنم چه کار نکنم. بهتر است هنرمندانی که سال ها زحمت کشیدند، را در اختیار جوان تر ها قرار دهند. از سال ها پیش که ما خودمان تجربیاتمان را از نسل قبل گرفتیم و باید به نسل های جدیدی مثل جواد عزتی و شهاب حسینی آن را باید بسپاریم و آن ها هم به نسل بعد بسپارند. در کل قهر خوب نیست. 
ما با مردم خندیدیم و گریه کردیم؛ جنگیدیم و زندگی کردیم. باید تلاش کنیم و پای این آشتی بزرگ بایستیم. خودمان مملکت و سینمایمان را درست کنیم.
وی درباره فیلم سینمایی «کت چرمی» نیز اظهار کرد: این فیلم را امروز دیدم. به نظرم «کت چرمی» می تواند حرکت خوبی در جشنواره فیلم فجر داشته باشد. امیدوارم این اثر در مراحل بعدی و گیشه با توفیق همراه باشد که تهیه کننده هم بتواند کار خودش را ادامه داد. در این فیلم شاهد بازی های خوبی بودیم.
پورعرب در ادامه بیان کرد: باید به آزادی خرد و اندیشه برسیم که بتوانیم در جامعه حرف بزنیم. نیاز به آزادی در فیلمسازی داریم. باید آزاداندیشی داشته باشیم که بتوانیم به ایده آل های ملی برسیم. این خوب نیست که یکسری کار کنند و دیگری کار نکنند. همه باید کار کنند. امروز عفو ملی اتفاق افتاد و حالا نوبت آشتی ملی است.باید اجازه دهیم که دولت مشکلات را حل کنند. مسئولان هم باید اشتباهات را بپذیرند. 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است