اختصاص بودجه ۳۰ میلیاردی برای اعطای تسهیلات به کارآفرینان صنایع فرهنگی/ سامانه تقویم رویدادها رونمایی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۱
در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی بیان شد؛

اختصاص بودجه ۳۰ میلیاردی برای اعطای تسهیلات به کارآفرینان صنایع فرهنگی/ سامانه تقویم رویدادها رونمایی می‌شود

سامانه تقویم رویدادها و سایر اقدامات انجام شده در نمایشگاه گردشگری رونمایی می‌شوند.


به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی و صنایع فرهنگی صبا؛ نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه گردشگری امروز صبح با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و مریم جلالی معاون صنایع دستی در وزارتخانه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برگزار شد.

علی اصغر شالبافیان گفت: امسال نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در شرایطی آغاز خواهد شد که شاید اولین سالی است که کشور بعد از بروز یافتن و فروکش کردن همه‌گیری بیماری کرونا آرامش دارد از طرف دیگر کشور در چند ماه اخیر شرایطی را تجربه کرده که روی صنعت گردشگری تاثیر گذاشته است.

او افزود: شانزدهمین نمایشگاه گردشگری محلی برای تقابل نقش‌آفرینان و ذی نفعان حوزه گردشگری است. این نمایشگاه در ۱۵سالن با فضایی حدود ۶۷هزار متر مربع برگزار می‌شود. نمایشگاه مذکور با محورهای گردشگری موضوعی، گردشگری دسترس‌پذیر، گردشگری سلامت و گردشگری کشاورزی شکل می‌گیرد و بیش از ۷۰مرکز درمانی دارای مجوز گردشگری در آن حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری وزارت گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از ۴۷ کشور از جمله ترکیه، عراق، قطر، ژاپن، ونزوئلا، اندونزی، تاجیکستان،قزاقستان، هندوستان، مالزی، عمان، روسیه،افغانستان، ارمنستان، امارات، سوریه و اقلیم کردستان عراق در قالب مشارکت‌کنندگان خارجی و بازدیدکنندگان در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری حضور خواهند داشت.

شالبافیان ادامه داد: نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری در پهنه ایران زیبا یکی از اهداف برگزاری شانزدهمین نمایشگاه گردشگری است. هدف دیگر این نمایشگاه نشان دادن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در همه استان‌های کشور است.

او بیان کرد: ما در تقسیم‌بندی استان‌ها به هم‌پیوندی مفهومی در حوزه گردشگری توجه کرده‌ایم. انجمن‌های گردشگری دانشجویی در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی افزود: شهرداری‌ها نقش‌آفرینان گردشگری هستند و ما به حضور آنها در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری توجه کرده‌ایم.

شالبافیان اعلام کرد: معاونت گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در قالب نمایشگاه از اقدامات انجام شده به خصوص سامانه تقویم رویدادها رونمایی می‌کنیم.

شالبافیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: ما بسته‌ پیشنهادی را برای مقابله با ایران هراسی به دولت ارائه دادیم. یکی از مفاد این بسته که هم‌اکنون به دست مدیران وزارت خارجه و سایر نهادهای مرتبط شده، لغو روادید با ۵۰ کشور است. این پیشنهاد منبعث از دستور رئیس جمهور است.

او ادامه داد: ما به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده‌ایم که یک بند مشخص بودجه‌ای را برای مقابله با ایران‌هراسی اختصاص بدهند و امیدواریم که این پیشنهاد پذیرفته و تصویب شود.

معاون گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره سفر کارت گفت: منابعی در تبصره ۱۸ برای تحریک تقاضا تعریف شده‌اند اما ابلاغ نشده‌اند.

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارتخانه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز گفت: نمایشگاه صنایع دستی قدیمی‌ترین نمایشگاهی است که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. امسال سی و ششمین دوره این نمایشگاه برگزار می‌شود.

او افزود: سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی ۳۴۰۰متر مربع فضای حمایتی را به هنرمندان صنایع دستی اختصاص داده است. ما در نمایشگاه مذکور فروش خواهیم داشت زیرا فروش پیشران پیشرفت صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بیان کرد: سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشورمان در ۴روز و ۴سالن تخصصی با اسامی و عناوین مشخص برگزار می‌شود. روز اول برگزاری نمایشگاه مذکور با نام روز تماشا شناخته می‌شود و در این روز لوح‌هایی به شهرها و استان‌های کشور اهدا می‌شوند.

جلالی ادامه داد: روایت عنوان روز دوم برگزاری سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشور است. ما در روز دوم نمایشگاه تلاش می‌کنیم که گام اول انقلاب را روایت کنیم.

او اعلام کرد: همانطور که می‌دانید دستگاه‌های اجرایی کشور به خرید صنایع دستی ترغیب شده‌اند بنابراین ما روز سوم برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را با عنوان روز رقابت می‌شناسیم. این روز در واقع روز رقابت دستگاه‌های اجرایی برای خرید صنایع دستی خواهد بود.

معاون صنایع دستی وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری گفت: روز چهارم برگزاری سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی با عنوان روز حمایت شناخته می‌شود. بازیگران و فعالان عرصه صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه مذکور دعوت شده‌اند.

جلالی افزود: سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشور پاتوقی برای حوزه‌های صنعت، بازار و دانشگاه خواهد بود. سالن ۲۷ ما سالن افتخار خواهد بود. ورکشاپ ۲۳هنرمند از استان‌های کشور در این سالن برگزار می‌شود. ۱۶نوآور از بین ۱۰۰متقاضی بررسی شده هم برای اولین بار در سالن افتخار معرفی می‌شوند.

او بیان کرد: ما در سالن ۲۷ میزبان هنرمندان درجه ۱ و درجه ۲هنری خواهیم بود.

معاون صنایع دستی وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام کرد: تعدادی از مادران و نوعروسان ایرانی برای حضور در سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی دعوت شده‌اند. سالن‌های ۸و۹ ما با عنوان سالن‌های ارائه شناخته می‌شوند.

جلالی گفت: سالن ۷ ما، سالن اراده است. سیاست ما اعتماد به بخش خصوصی است.

او ادامه داد: ما در سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشور یک سکوی گفت‌وگو داریم. این سکو به مدت ۴روز در اختیار افرادی است که ایده دارند.

معاون صنایع دستی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام کرد: همه بازدیدکنندگان سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشور می‌توانند وام تحریک تقاضا را از صندوق کارآفرینی امید دریافت کنند. وام تحریک تقاضا، وامی ۲۰میلیون تومانی با سود ۸درصد است.

او افزود: ما ۳۰میلیارد تومان بودجه را به این امر اختصاص داده‌ایم.

جلالی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: قرار است رایزنان فرهنگی سفیران صنایع دستی باشند.انجمن صنفی صنایع دستی در مدت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تشکیل می‌شود. هلدینگ صنایع دستی نیز تشکیل خواهند شد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500