دعوت وزیر میراث فرهنگی از گردشگران خارجی برای بازدید از ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

دعوت وزیر میراث فرهنگی از گردشگران خارجی برای بازدید از ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از گردشگران خارجی به خصوص عرب‌زبانان دعوت کرد که از ایران بازدید کنند و از نزدیک با ظرفیت‌های گردشگری این کشور آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی و صنایع فرهنگی صبا؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید از نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: بخش عظیمی از ظرفیت‌های گردشگری در سطح جهانی بین کشورهای اسلامی است. متاسفانه به دلایل مختلف این ظرفیت‌های عظیم که مزیت نسبی کشورهای اسلامی هستند، مورد توجه قرار نگرفته‌اند و با توجه به اینکه گردشگری امروز یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، کشورهای اسلامی باید برنامه‌ریزی مستقلی را برای حوزه گردشگری انجام بدهند و با هم همکاری کنند تا عقب‌ماندگی تاریخی ذکر شده را جبران کنند.

او خطاب به گردشگران خارجی به خصوص عرب‌زبانان بیان کرد: ایران اسلامی بسیار دیدنی‌تر از آن چیزی است که برایتان تشریح شده است. ایران جایی امن، زیبا، چهار فصل و با ظرفیت‌های گسترده است. این کشور به لحاظ میراث فرهنگی و سایر جذابیت‌های گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از همه گردشگران خارجی به خصوص عرب‌زبانان دعوت کرد که به ایران بیایند و از نزدیک با توانمندی‌های گردشگری این کشور آشنا شوند.

ضرغامی گفت: گردشگری حلال مزیت نسبی کشورهای اسلامی است. اصلا گردشگری امر سالمی است البته برخی از افراد تصور می‌کنند که امور ناسالم در رونق گردشگری تاثیرگذار هستند ولی این طور نیست. مردم دنیا چه مسلمان‌ها و چه غیر مسلمان‌ها به خصوص وقتی که گردشگریشان خانواده محور می‌شود، علاقمند هستند که سالم گردشگری کنند. گردشگری سالم، همین گردشگری حلالی است که مشخصا کشورهای اسلامی داعیه آن را دارند. حالا بخشی از این حلال به اغذیه، اشربه و خوردنی‌ها برمی‌گردد که البته مهم است.

او تاکید کرد: گردشگری سالم و خانواده‌محور از مصادیق گردشگری حلال است.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی درباره ایران‌هراسی و اهمیت مقابله با آن گفت: ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های برخورد دشمنان با ظرفیت‌های گردشگری ایران بوده است. دشمنان در سال‌های پیش برنامه‌ریزی کرده‌اند که با اجرای آنها، گردشگری در ایران پا نگیرد زیرا ایران با ظرفیت‌های موجود در شرایط مناسب می‌تواند یکی از قطب‌های غیر قابل رقابت در سطح جهانی شود.

ضرغامی بیان کرد: ما باید در داخل با هم‌فکری، برداشتن موانع و معرفی درست ظرفیت‌های ایران عزیزمان زمینه‌های لازم و مناسب را برای مقابله با ایران‌هراسی فراهم کنیم. در واقع ما باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و تسهیلاتی را به فعالان حوزه گردشگری بدهیم. تا به امروز کارهای متعددی در این راستا انجام شده است اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به نتیجه مطلوب داریم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است