رئیس سازمان سینمایی بازار فیلم جشنواره فجر ۴۱ را افتتاح کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸

رئیس سازمان سینمایی بازار فیلم جشنواره فجر ۴۱ را افتتاح کرد

رئیس سازمان سینمایی با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد بازار فیلم چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را به طور رسمی افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، لحظاتی پیش بخش بازار فیلم چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره در برج میلاد افتتاح شد.

خزاعی در حاشیه بازدید از بازار فیلم جشنواره گفت: از ابتدا و در جلسات قبل از برگزاری جشنواره، سیاست گذاری بخش بازار متمرکز بر کشور‌های منطقه بود و به دنبال این بودیم که کشور‌های همسو و دارای گفتمان و تمدن مشترک را به بخش بازار دعوت کنیم. البته با کشور‌های اروپایی و آمریکایی هم گفتگو‌ها انجام شده است.

وی حضور شرکت‌های بزرگ را از نقاط عطف بازار فیلم دانست و افزود: خوشبختانه شرکت‌ها مراودات خوبی با هم داشتند؛ امیدواریم این روابط به توسعه اقتصاد منجر شود. قطعا یکی از اهداف سازمان سینمایی تقویت چرخه اقتصادی سینماست و البته نتایج جریان بازار اقتصاد بعد از جشنواره پررنگ‌تر خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان سینمایی بخش خصوصی در بازار فیلم جشنواره چهل و یکم حضور پررنگ داشتند و برای اولین بار دستاورد‌های شرکت‌های استان‌ها در کنار دستاورد شرکت‌های ملی و بین المللی به نمایش در آمده است. همچنین توجه خوبی به دستاورد‌های شرکت‌های نو بنیان و تازه کار که محصولات خوبی داشتند، صورت گرفته است.

فاطمه جواهرساز مدیر بازار فیلم چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز توضیح داد: در این بازار ۳۲ غرفه و همچنین پاپیون‌های کشور‌های روسیه، سوریه، عراق و لبنان مستقر هستند و در مجموع شرکت‌های ۲۱ کشور گردهم آمده اند.

وی افزود: همزمان با این بازار، بازار مجازی هم آغاز شده و حدود ۱۰۰ نفر از خریداران و توزیع کنندگان فیلم در فضای مجازی به گفتگو می‌پردازند. مهمانان این بازار اغلب خریدارانی هستند که پیش از این با تهیه کنندگان سینمای ایران در ارتباط بودند و در این بازار ارتباطشان تقویت می‌شود و می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

به گفته او صحبت‌های لازم برای تولیدات مشترک ایران با سایر کشور‌ها هم توسط شرکت‌ها انجام می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است