نوبت به اکران «های پاور» و «اتاقک گلی» در سینمای رسانه رسید/ دو روایت دفاع‌مقدسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر؛

نوبت به اکران «های پاور» و «اتاقک گلی» در سینمای رسانه رسید/ دو روایت دفاع‌مقدسی

فیلم‌های دفاع مقدسی «های پاور» و «اتاقک گلی» در روز هشتم جشنواره فیلم فجر روی پرده سینما رسانه می‌روند.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از نیمه گذشت، این جشنواره ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در روز هشتم خود، فیلم ‌های «های پاور» به کارگردانی هادی محمدپور و تهیه کنندگی مهدی عظیمی و «اتاقک گلی» را به کارگردانی محمدعلی عسگری و تهیه‌کنندگی داود صبوری در سینمای رسانه اکران می‌کند.

سانس اول؛ «های پاور»

هادی محمدپور کارگردان فیلم «های پاور» جزو فیلمسازان اول جشنواره فجر است. او که پیش از این در حوزه فیلم کوتاه فعالیت می‌کرده، در نخستین تجربه فیلمسازی به سراغ یک فیلم جنگی رفته و از رشادت‌های پدافند هوایی اصفهان در دوران ۸ سال دفاع مقدس صحبت کرده است.

در خلاصه داستان فیلم «های پاور» آمده است: «داستان درباره نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری است.»

«های پاور» دومین فیلم با موضوع زندگی حرفه‌ای شهید منصور ستاری است.

اتابک نادری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی آغاز شد و حالا در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

همچنین علیرام نورایی در «های پاور» نقش شهید عباس بابایی را ایفا می‌کند.

اتابک نادری نیز بعد از محسن قصابیان دومین بازیگری است که با گریمی شبیه به شهید ستاری نقش این شهید را بازی می‌کند.

سانس دوم؛ «اتاقک گلی»

فیلم «اتاقک گلی» به تهیه‌کنندگی داود صبوری و کارگردانی محمدعلی عسگری یکی از آثار دفاع مقدسی حاضر در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «روایتی عاشقانه که در جریان عملیات مرصاد رخ می‌دهد.»

در واقع «اتاقک گلی» روایتی از عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ و حمله منافقین به کشور و حضور لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله در سه‌راه اسلام‌آباد و منهدم کردن ادوات جنگی است، که در عملیات مرصاد یک دسته از رزمندگان لشگر ۲۷ برای حفاظت از ساکنان روستای شیان عازم این منطقه می‌شوند که درنهایت تعدادی از رزمندگان لشگر در حفاظت از این روستا به شهادت می‌رسند و اهالی سالم می‌مانند. نکته جالب توجه فیلم این است که تهیه‌کننده این فیلم یکی از همان رزمنده‌هایی است که برای نجات این دخترک گرفتار شده، همراه دیگر همرزمانش وارد عملیات می‌شود.

سعید دشتی، سعید زارعی، مسعود شامی و تینو صالحی و نوید پورفرج در این اثر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نوید پورفرج بازیگر این فیلم چندین نامزدی جشنواره فیلم فجر را برای  «مغز استخوان»،  «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و  «زالاوا» در کارنامه هنری خود دارد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان: محمد عسگری، تهیه‌کننده و مجری طرح: داوود صبوری، فیلمنامه‌نویس: پدرام کریمی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، چهره‌پرداز: شهرم خلج، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح لباس: فاطمه صفری، تدوین: میثم فلاح، صدابردار: بهمن اردلان، مهدی فیض مندیان، آهنگساز: حبیب خزاعی‌فر و جلوه‌‌های بصری: حسن نجفی.

این فیلم محصول مشترک بنیاد فرهنگی روایت فتح، باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد شهید است.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی از ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است