تلاش کنیم اختلافات در سینما به حداقل برسد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵
وزیر فرهنگ با حضور در صبا:

تلاش کنیم اختلافات در سینما به حداقل برسد

محمدمهدی اسماعیلی گفت: من از همه دوستان‌مان و همه فعالان سینما می‌خواهم تلاش کنند و به وحدت در سینمای ایران کمک کنند. همه با هر گرایش سیاسی ‌که دارند، تلاش‌شان بر این استوار باشد که اختلاف در سینما به حداقل برسد.

به گزارش صبا، هفتمین روز چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت، مهمان ویژه‌ای داشت. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید خود از محل اکران فیلم‌های جشنواره برای اهالی رسانه و پس از حضور در استودیوی شبکه خبر دقایقی هم مهمان تحریریه روزنامه صبا در پردیس ملت بود. محمدمهدی اسماعیلی در این نشست با اشاره به اینکه در جلسه هیات دولت درباره فیلم فجر صحبت شده، تاکید کرد رئیس‌جمهوری از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر تشکر کرد. او درباره مختصات جشنواره امسال هم با اشاره به خانواده محور بودند این رویداد، تاکید کرد جشنواره چهل و یکم توانست بخشی از تاریخ مقاومت مردم ایران را به تصویر بکشد.

٭٭٭جناب وزیر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت فیلم در صنعت سینمای ایران حمایت ویژه‌ای داشت. آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود؟ و چقدر این سرمایه‌گذاری‌ها در آینده زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود؟

بنیاد فارابی که سی و هشتمین سال فعالیتش را می‌گذراند، اساساً نهادی بوده که به عنوان واسط بین دولت و سینماگران قرار داشته و در این حیطه عمل می‌کرده است. این نهاد باید به بخش اصلی خود بازمی‌گشت که همانا حمایت از جریان هنری کشور است. ما کاری را که سال‌ها به حاشیه و انزوا رفته بود، دوباره فعال کردیم و به نظرم الان سازمان سینمایی از طریق بنیاد فارابی و مجموع کارهایی که آنجا اتفاق می‌افتد، توانسته نقش اصلی خود را ایفا کند.

٭٭٭جشنواره امسال چطور بود؟ نظرتان درباره فیلم‌های اکران شده چیست و چه برنامه‌ای برای حمایت از این آثار دارید؟

الحمدلله خیلی خوب بوده است. البته من همه فیلم‌هایی را که به جشنواره رسیده‌اند ندیدم ولی آن تعدادی که من دیدم رضایت‌بخش بود و برخی فیلم‌ها که دیگران دیدند، عمدتاً از آن‌ها راضی بودند. احساس می‌شود تحول خوبی در صنعت سینما ایران رخ داده است.

٭٭٭در جلسه هیات دولت هم صحبتی درباره جشنواره فیلم فجر شد؟

بله، گزارشی درباره جشنواره‌ها دادم.(همه جشنواره‌های برگزار شده به مناسبت دهه فرخنده فجر که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد) آقای رئیس‌جمهور و اعضای محترم هیات دولت هم ابراز لطف کردند و از فعالیت‌های همکاران ما تشکر کردند. من هم از پشتیبانی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر تشکر می‌کنم.

٭٭٭و اینکه برنامه شما برای حمایت از فیلم‌های خوب با فیلمنامه‌های قابل و دارای مفهوم که داستان‌پردازی‌های خوبی برای سینمای آینده داشته باشد، چیست؟

من به دوستانمان در بنیاد سینمایی فارابی گفته‌ام که چتر خود را برای حمایت از سینما به ویژه برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان بازکنند. این سینما نیازمند نگاه خاص و حمایت جدی است. ضمن این‌که از دوستان خوبمان می‌خواهم تلاش وافری داشته باشند تا همه فیلمنامه‌های خوب را هم در راستای حمایت و توجه ویژه خود قرار دهند.

٭٭٭می‌توانید به ویژگی‌های خوب جشنواره چهل و یکم فیلم فجر اشاره کنید؟

جشنواره امسال امیدبخش بود، در حوزه اخلاق تعریف می‌شد. ضمن اینکه خانواده‌محور بود و توانست بخشی از تاریخ مقاومت مردم ایران را به تصویر بکشد.

٭٭٭در یکی از برنامه‌ها دیدیم که ابوالقاسم طالبی درباره خانم‌ها صحبت کرد و پس از صحبت‌های او متاسفانه تنشی را که با جشنواره توام شده بود، تشدید شد! نظر شما درباره این موضوع چیست و به نظرتان یک اصولگرا برای آرامش بخشیدن به اوضاع چه‌کار باید بکند؟

من از همه دوستان‌مان و همه فعالان سینما می‌خواهم تلاش کنند و به وحدت در سینمای ایران کمک کنند. همه با هر گرایش سیاسی ‌که دارند، تلاش‌شان بر این استوار باشد که اختلاف در سینما به حداقل برسد.همچنین به طور ویژه به مجموعه رسانه ای صبا آمده‌ام تا از محمدرضا شفیعی و همکاران ایشان، بابت پوشش جشنواره فیلم فجر قدردانی نمایم.

گفتگو: منا شمسایی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500