جایزه ویژه شهرداری تهران برای فیلم‌هایی با محوریت مدیریت شهری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
شهردار تهران مطرح کرد؛

جایزه ویژه شهرداری تهران برای فیلم‌هایی با محوریت مدیریت شهری

علیرضا زاکانی گفت: جشنواره فجر قله ارائه آثار هنری در بخش سینمایی است که هر ساله در یک مسیر رقابتی معین، برترین‌های عرصه سینما را انتخاب و معرفی می‌کند.

به گزارش صبا، علیرضا زاکانی شهردار تهران شب گذشته مهمان خانه جشنواره(برج میلاد) بود و ضمن بازدید از بخش بازار فیلم به تماشای فیلم کاپیتان نشست.

او درباره بزرگترین جشن سینمایی سال گفت: جشنواره فجر قله ارائه آثار هنری در بخش سینمایی است که هر ساله در یک مسیر رقابتی معین، برترین‌های عرصه سینما را انتخاب و معرفی می‌کند.

شهردار تهران درباره نقش شهرداری در کمک به برگزاری چنین رویدادی اظهار داشت: شهرداری در حوزه‌های مختلف مسئولیت دارد. اگر نهادی را در نظر داشت که از قبل از تولد تا بعد از مرگ انسان با او در ارتباط هستند و خدمت رسانی می کنند، شهرداری در راس این نهاده است. بنابراین جشنواره یک فرصت بسیار خوب است تا شهرداری بتواند در زمینه ارتباط با مخاطب و نشان دادن نقش خود در بحث‌های مختلف مدیریتی موفق ظاهر شود.

به گفته زاکانی شهرداری در مسیر شهری جدید، هم به دنبال کمک به برگزاری رویدادهای فرهنگی هنریست و هم قصد دارد که در توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری نقش اساسی ایفا کند. لذا اصل جشنواره را باید به هنرمندان تبریک گفت و حضور فیلم اولی ها را مقدمه اتفاق های بزرگ در سینما دانست.

وی همچنین برج میلاد را به عنوان یک نشان ملی و همچنین مجموعه‌ای که آوازه جهانی دارد، مکانی مناسب برای برگزاری جشنواره فجر برشمرد و افزود: این مجموعه به دلیل ظرفیت های بالای خود می تواند در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

زاکانی در پاسخ به اینکه مشارکت شهرداری در این جشنواره چطور است، گفت: قرار است جایزه ویژه شهرداری برای فیلم هایی با محوریت مدیریت شهری اهدا شود. در کل شهرداری به دنبال این است که هم به خلق آثار فاخر کمک کند و هم نقش مهم در خالق این آثار داشته باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است