تمام جاذبه‌های ما در شیراز، یزد و اصفهان نیستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۴
در نشست وزرای کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استانداران بیان شد؛

تمام جاذبه‌های ما در شیراز، یزد و اصفهان نیستند

نشست وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استانداران سراسر کشور امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی و صنایع فرهنگی صبا، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ما رتبه چهارم جهان را در تولید گاز طبیعی و رتبه پانزدهم جهان را در تولید برق و رتبه ششم جهان را در تولید برق از گاز طبیعی داریم. رتبه اول جهان را در تولید فیروزه و رتبه اول علمی در منطقه را داریم. ۱۶۰۰شرکت خلاق و …. را داریم. ۷۲۰۰گونه گیاهی در ایران وجود دارد اما علی‌رغم وجود این ظرفیت‌ها حال گردشگریمان خوب نیست و من حس می‌کنم ما هنوز در حوزه گردشگری جای کار داریم. ما در سال ۹۷، ۷میلیون و هشتصد هزار گردشگری خارجی داشتیم که نسبت به سال ۹۵، ۵۰درصد افزایش داشت.

او افزود: دسترسی به هدف مطلوب به توسعه محصول و توسعه مقصد بستگی دارد. تمام جاذبه گردشگری ما فقط شیراز، یزد و اصفهان نیست. هر شهر و روستایی می‌تواند مقاصد جدید گردشگری‌اش را رو کند. همه‌مکانی و همه‌زمانی بسیار مهم است‌.

معاون امور عمرانی و امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: ما باید بسته‌های سفری جدید با محصولات متنوع را تدوین کنیم. خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام شده است. من در اینجا از استانداران می‌پرسم هیچ کدام از آنها تا به امروز سند راهبردی گردشگری کشور را مطالعه کرده‌اند. ما باید بازتعریفی از طرح جامع گردشگری داشته باشیم.

او در نهایت گفت: بازارهای هدف گردشگری ما مشخص هستند و ما مسائل تحریمی را با آنها نداریم پس بهانه تحریم نباید ما را در گردشگری منفعل کند.

هاشمی استاندار سمنان گفت: سمنان ۹۰۳ میراث فرهنگی ثبت شده، دارد. از ابتدای سال تا کنون ما نزدیک به ۳۰۰کشته داشتیم که ۲۰۰نفر آنها زائران امام رضا(ع) بوده‌اند. این نشان می‌دهد که زیرساخت‌های ما ضعیف است. شهر سمنان هم‌اکنون جزو اتحادیه جاده ابریشم است. من از آقای دارابی می‌خواهم برای ثبت جهانی شهر نمونه بسطام به ما کمک کند.

قاسمی فرزاد استاندار همدان گفت: گردشگری به عنوان صنعت پیشران نیازمند تبلیغات است. معرفی محصولات گردشگری در قالب نمایشگاه تخصصی یکی از تاثیرگذارترین راه‌های تبلیغات است.

او افزود: منابع، معادن و امکانات لایزال نیستند و به طور قطع روزی تمام می‌شوند اما میراث فرهنگی با گذر زمان ارزشمند‌تر می‌شوند. استان همدان ۱۸۰۰اثرطبیعی، تاریخی و گردشگری دارد. غار علیصدر و منظر هگمتانه ۲بال گردشگری در همدان هستند. ما ۲شهر جهانی ملایر و لالجین را در همدان داریم. سند راهبردی گردشگری به عنوان یک راه اصلی در دستور کار همه استانداران است.

خرم استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما اگر ۲تا کار را نتوانیم انجام دهیم قطعا در حوزه گردشگری موفقیتی نخواهیم داشت. ما باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و بخش خصوصی را وارد حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری کنیم.

عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: گردشگری اگر رونق بگیرد، اشتغال ایجاد می‌کند و مسائل امنیتی را حل می‌کند. مردم باید پول را به استانها بیاورند و راه آن گردشگری است. گردشگری یک حوزه اقتصاد پایدار است.

او بیان کرد:من خواهش می‌کنم استانداران در مدتی که مسئولیت دارند با کمک ما و مسئولان چند کار ماندگار گردشگری انجام دهند. وزارتخانه میراث فرهنگی یکی از فقیرترین وزارتخانه‌های کشور است. حضور مکرر من در شهرها برای این است که از نزدیک اوضاع را ببینم و موانع را حل کنم. بعضی از موانع از مشکلات اقتصادی نشات نمی‌گیرند. رئیس جمهور دستور داده‌اند که ما باید به تعداد هر شهری در ورودی شهرها بازارچه صنایع دستی داشته باشیم تا کار هنرمندان رونق بگیرد‌. زیرساخت‌های گردشگری و سرویس‌های بین راهی در همه استان‌ها باید تقویت شوند. ما باید نهضت اطلاع‌رسانی در طول جاده‌ها و کوره‌راه‌ها را از سر بگیریم.

وحیدی وزیر کشور گفت: انقلابی که پیام و رسالت خودش را جهانی می‌داند، موضوع گردشگری فقط برایش اقتصادی نیست. ما امروز گردشگری را یک رسانه می‌دانیم و دیپلماسی گردشگری در کنار دیپلماسی‌های دیگر باید امروز در مرکز توجه ما قرار بگیرد.

او افزود: دشمن سعی می‌کند که ما را منزوی کند. در چنین شرایطی ما باید از رسانه گردشگری کمک بگیریم تا بتوانیم به هدف مطلوبمان برسیم. ما امروز راه زیادی برای پیمودن در راستای رونق گردشگری داریم و باید یک کار جهشی کنیم تا بهتر و راحت‌تر این مسیر را طی کنیم.

وزیر کشور انواع گردشگری را برشمرد و گفت: ما در همه انواع گردشگری موضوع داریم و سرمایه‌گزاران خارجی حاضر هستند که در حوزه گردشگری ما سرمایه‌گذاری کنند. ما باید مدیریت یکپارچه گردشگری را تدوین کنیم و اصرار کنیم که اجرا شود.

وحیدی بیان کرد: ما باید برای گردشگری تقسیم‌بندی و هدف‌گذاری مشخص کنیم. ما کاملا برای انجام این کار آمادگی داریم.

او ادامه داد: گردشگری داخلی هم اهمیت دارد. گردشگری داخلی به انسجام اجتماعی کمک می‌کند و تعامل اقوام با همدیگر یک ضرورت است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000