فقط آکاردئون می‌توانست حال «کاپیتان» را بیان کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
حبیب خزایی‌فر در گفتگو با صبا؛

فقط آکاردئون می‌توانست حال «کاپیتان» را بیان کند

حبیب خزایی‌فر آهنگساز فیلم سینمایی «کاپیتان» درباره جزئیات موسیقیایی این اثر توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، حبیب خزایی‌فر آهنگساز، که چندین بار با آثار مختلف به جشنواره فیلم فجر آمده بود، در این دوره با فیلم «کاپیتان» به فستیوال چهل و یکم آمد.

وی درباره این اثر به خبرنگار سینما صبا گفت: فیلم خیلی حس و حال خوبی داشت. چنین فضایی را تا به حال تجربه نکرده بودم و دوست داشتم چنین تجربه‌ای را هم در کارنامه آن داشته باشم. فکر می‌کنم تماشاگران هم حالشان با فیلم خوب شود.

این آهنگساز افزود: فکر می‌کنم این مدل از نمایش بیماری به گونه‌ای که تراژیک نباشد، خیلی تجربه نشده است. اینکه یکی بخواهد بیماری را با حال خوب نشان دهند واقعا برایم اتفاق عالی بود. این کمک می‌کند بیماری معرفی شود و حس بد نسبت به آن کم شود.

خزایی‌فر در ادامه به ساز‌هایی که در این فیلم به کار گرفته اشاره و بیان کرد: فیلمنامه را که خواندم طبیعتا به سمت موسیقی کودک رفتم. البته نه موسیقی کودکی که بخواهد، صرفا خیلی فانتزی باشد یا شیطنت بچه‌ها را منعکس کند.

این آهنگساز در پایان اضافه کرد: حس عاطفی فیلم زیاد بود و به همین دلیل بیشتر از ساز آکاردئون استفاده کردم که هم حال خوبی داشت هم می‌توانست با صحنه‌های احساسی همراه باشد. این ساز به نوعی در عین پایبندی به عواطف شیطنت بچه‌ها را هم تا حدی در خود داشت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است