در تکنیک فیلمسازی افت داشتیم/ هنرمندان را به گفتگو دعوت کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۵
فرشید نوابی مطرح کرد؛

در تکنیک فیلمسازی افت داشتیم/ هنرمندان را به گفتگو دعوت کنید

بازیگر سریال‌های تلویزیونی و سینما با بررسی آثار به نمایش درآمده در جشنواره امسال، از مدیران خواست که با هنرمندان گلایه مند وارد گفتگو شوند.

فرشید نوابی بازیگر تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار سینما صبا، حضور فیلم اولی‌ها را در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر درخشان ارزیابی کرد و گفت: در این دوره آثار کارگردان‌های جوان نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر است و فکر میکنم در بخش جوایز هم سهم بسیاری نصیب آن‌ها شود.

وی با اشاره به آثار کارگردان‌های پیشکسوت افزود: پیشنهاد می‌کنم که برخی از عزیزان وقتی به مقام استادی می‌رسند نقش راهبری را انتخاب کنند و دیگر فیلمساز نباشند.

بازیگر سریال «پروانه»، نقطه قوت فیلم‌های امسال را در بخش فیلمنامه‌ها دانست و بیان کرد: بازی خوب در این دوره به ندرت دیدم؛ همچنین به نظرم در تکنیک فیلمسازی از جمله میزانسن افت شدید صورت گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه چرا به نسبت کارگردان‌های جوان، بازیگران جدید نداریم گفت: بازیگر ویترین است و تماشاگر ایرانی بر مبنای بازیگر فیلم را انتخاب می‌کند به همین دلیل اغلب کارگردان‌های جوان ترجیح می‌دهند که با بازیگران حرفه‌ای کار کنند. اما نقطه ضعف اینجاست که آن بازیگر حرفه‌ای حرف کارگردان جوان را قبول ندارد و کار خود را انجام می‌دهد. در برخی از فیلم‌های امسال دیده می‌شود که بازیگر به میل خود کار کرده است، اما به عنوان یک بازیگر باید بگویم فیلمی که با بازیگرمحوری شروع شود نتیجه خوبی نخواهد داشت.

او ادامه داد: متأسفانه باید این نکته را در نظر داشته باشیم که حال سینما بسیار بد است. وقتی اعضای خانواده سینما به یکدیگر احترام نمی‌گذارند چطور از مردم انتظار احترام داشته باشیم.

وی با اشاره به حواشی برنامه «هفت» افزود: وقتی دو کارگردان باسابقه یکی در مقام مجری و یکی در مقام مهمان، چنین توهینی به زنان ایران می‌کنند دیگر مردم عادی به سینما احترام نخواهند کرد. به نظرم  باید بخشی از اهالی سینما خودشان را عفو کنند. متاسفانه مدیران ما با هنرمندانی که از سینما گلایه دارند و یا با آن قهر هستند گفتگو نمی‌کنند. هنر این است که افراد دور مانده از عرصه را به میدان بیاوریم و آن‌ها را به گفتگو دعوت کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است