شهید ستاری را از فیلتر شخصی رد کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰
اتابک‌ نادری در گفتگو با صبا:

شهید ستاری را از فیلتر شخصی رد کردم

اتابک نادری بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم سینمایی «هایپاور» از نقش آفرینی و چالش هایش گفت.

اتابک نادری بازیگر در گفتگو با خبرنگار سینما صبا، درباره ایفای نقش شهید ستاری در فیلم سینمایی «هایپاور» که به کارگردانی هادی محمد‌پور و تهیه‌کنندگی امیر جوکار و مهدی عظیمی‌میرآبادی در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر اکران شد، گفت: من از قیاس می‌ترسیدم و این موضوع اذیتم می‌کرد، اما با همکاری دوستان پدافند و امیر جوکار تهیه کننده این اثر توانستم با همرزمان شهید ستاری ۲ جلسه یک ساعت و نیم داشته باشم. تاکید براین بود که تصویر دیگری از شهید ستاری ارایه دهیم، تصویری با صداقت که نماینگر تلاش‌های همواره در میدان‌های خاکی، سایت‌های راداری و میدانی او باشد.

او افزود: این نقش برای من سخت بود و برایش نیت کردم، پیشنهاد این فیلم، شب لیله قدر امسال به بنده داده شد، درواقع حسین باقریان به من زنگ زد و یاعلی گفتم، چون صاحبان این اثر آدمان خاصی هستند، تجربه مشابهی نیز در سریال «شوق پرواز» داشتم. زنده یاد یدالله صمدی روحش شاد، در پایان این سریال با صدای خودش می‌گوید به عشق تو آمدیم و همیشه به ما گوشزد می‌کرد که این کار با بقیه آثار فرق می‌کند.

این بازیگر درباره رسیدن به نقش شهید ستاری گفت: به غیر از مطالعه زندگی نامه و صحبت کردن با همرزمان شهید ستاری، مستند‌هایی را به بنده دادند که تماشا کنم، اما متاسفانه بیشتر آن آثار زمان فرماندهی او را به تصویر می‌کشیدند. همیشه در بازی سعی می‌کنم، شخصیت را مال خود کنم و خیلی هم دوست داشتم نقش از وجودم بربیاد، حتی دو یا سه سکانس را هم با دل خودم ایفا کردم.

نادری ادامه داد: معلومات دینی رضا لشگری، دستیار کارگردان خیلی خوب بود سر یکی از سکانس‌ها به او گفتم ذکری می‌خواهم که تکراری نباشد او گفت رب اشرَحْ لی صَدری و من هم گفتم یَسِّرْ لی أمری و احْلل عُقدهً مِنْ لسانی یَفقَهوا قَوْلی با این معنا که پروردگارا! سینه‌هایمان را گشاده و کارمان را آسان کن و گره از زبانمان بگشا تا سخنانمان را بفهمند. در وجود شهید ستاری پر از اعتقادات بود و او را از فیلتر وجودی خودم گذراندم.

او در پایان درباره جشنواره فیلم فجر گفت: این جشنواره فرایند تولیدات سینمایی ماست و سالیان سال است که برایش زحمت کشیده شده‌اند. امیدوارم هر چه زودتر خروجی کار‌ها مشخص می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است