نبرد‌های هوایی جنگ همگی قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۱
جوکار در گفتگو با صبا مطرح کرد؛

نبرد‌های هوایی جنگ همگی قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارند

تهیه کننده فیلم سینمایی «هایپاور» درباره ظرفیتی که عملیات‌های پدافند هوایی برای تبدیل شدن به قصه و فیلمنامه دارند، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، هجدهمین فیلمی که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد، «هایپاور» اثرِ هادی محمدپور بود. فیلمی که عملیات «هایپاور» را با اتفاقات متعددی که در آن رخ داده است، به تصویر می‌کشد.

امیر سرتیپ اباذر جوکار تهیه کننده فیلم «هایپاور» درباره قصه‌های جذابی که در پدافند هوایی وجود دارد به خبرنگار سینما صبا گفت: موضوع پدافند هوایی و نبرد هوایی یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند مخاطب را پای فیلم‌هایی با این مضامین بکشاند. بخشی که در سینما مغفول واقع شده، بحث نبرد هوایی، عملکرد پدافند هوایی و نیروی هوایی است.

وی ادامه داد: شاید تنها فیلمی که ذهن مردم را به سمت دفاع مقدس و عملیات‌های هوایی می‌برد، عقاب‌ها باشد. بعد از آن فیلمی مثل آن ساخته نشده و اگر هم ساخته شده در بحث پدافند هوایی نبوده است. هرآنچه که در حوزه هوای هر کشوری انجام می‌شود، با حوزه پدافند هوایی ارتباط دارد.

جوکار درباره جذابیت‌های موجود در پدافند هوایی اظهار کرد: بسیار مباحث جذابی در این بخش وجود دارد. داستان‌ها و مخاطراتی دارد که حتی در زمان صلح هم نیرو‌های پدافند با آن دست و پنچه نرم می‌کنند. در زمان دفاع مقدس نزدیک به دو میلیون پرواز انجام شده است که همه آن‌ها قصه دارد و به لحاظ تاریخی حائز اهمیت است.

وی در پایان اضافه کرد: روایت داستان‌های پدافند هوایی به جوانان غرور می‌دهد. کسانی مثل شهید ستاری ابتکارات جنگ را در حوزه نبرد هوایی مدیریت می‌کردند و نامشان در تاریخ می‌ماند. همانطور که ما در جبهه زمینی شهدای بزرگواری مثل شهید باکری و صیاد داشتیم، در حوزه هوایی هم شهیدانی مثل شهید ستاری و بابایی را داریم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است