دیدار نمایندگان اتحادیه فیلمسازان روسیه با دبیر جشنواره فیلم فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۴

دیدار نمایندگان اتحادیه فیلمسازان روسیه با دبیر جشنواره فیلم فجر

نمایندگان اتحادیه فیلمسازان روسیه در دیدار با دبیر جشنواره فیلم فجر از فراهم آمدن امکان همکاری با ایران در زمینه تولید فیلم و انیمیشن خبر دادند.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر الکساندر سولومونو تهیه کننده و عضو اتحادیه فیلمسازان روسیه و مدیربرنامه ریزی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در این کشور همراه با نمایندگان اتحادیه فیلمسازان روسیه با مجتبی امینی دبیر جشنواره دیدار کردند.
مجتبی امینی در ابتدای این دیدار خطاب به هیات روسیه عنوان کرد: خوشحالیم که مهمان ما هستند و در جشنواره فجر شرکت دارند. ما رابطه خیلی خوبی با کشور روسیه داریم. درآینده انشالله در حوزه فرهنگ و سینما تعامل پررنگ‌تری خواهیم داشت. امیدواریم درآینده به محصولات مشترک در صنعت سینمای ایران و روسیه برسیم. در سالهای قبل این اتفاق افتاده بود و محصول مشترک با کشور روسیه داشتیم از نمونه هایش فیلم استرداد ساخته علی غفاری است که در کشور روسیه ضبط شده بود. خوشحالیم از حضورشان هم در جشنواره و هم در بازار فیلم و آماده هرگونه همکاری درصنعت سینما با کشور روسیه هستیم.
سید محمدصادق موسوی مدیرخانه جشنواره هم در این دیدار عنوان کرد: از دیدار دوستان خوشحالم. بعضی از این دوستان را درسفر قبلی‌شان به ایران دیده‌ام. به عنوان کسی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کنم خوشحالم که خدمتگزار هنرمندان ایرانی و خارجی در جشنواره هستم.
در ادامه الکساندرسولومونو ضمن تشکر از میزبانی مسئولین جشنواره گفت: شرایط این گونه پیش رفت که من و ایوان توانستیم در دو ماه اخیر دوبار به ایران سفر کنیم. گفتگوها در این دو سفر درحال پیشرفت است و امیدواریم نتایج مثبتی داشته باشد. خوشحالیم که توانسته‌ایم نمایندگانی را در حوزه انیمیشن و سینما در قالب هیات حاضر به ایران معرفی کنیم. ما به عنوان اتحادیه فیلمسازان فدراسیون روسیه، بزرگترین تشکل تخصصی سینما در کشور روسیه هستیم که با بیش از ۵۰۰۰ عضو فعال در زمینه‌های مختلف می توانیم در بالاترین سطوح تخصصی همکاری‌مان را با شما ادامه دهیم.
سپس سولومونو به معرفی همکارانش در هیات همراه پرداخت. در این هیات یک کارگردان، مدیر شرکت فیلمسازی و افراد تاثیرگذار در انیمیشن روسیه ، استاد دانشگاه و خبرنگاران شبکه روسیه حضور داشتند.
الکساندر سولومونو با اظهار امیدواری درباره افزایش همکاری ها گفت: من‌ معتقدم حضور ما در چهل‌ویکمین جشنواره فجر امکان منحصر‌ به فردی است که بتوانیم به شما نزدیک‌تر شویم و همکاری‌هایمان را چه در زمینه سینما و چه انیمیشن ارتقا دهیم. می خواستم همکاری‌هایمان عمیق‌تر شود.
وی در ادامه عنوان کرد: در سفر قبل اعلام کردم اتحادیه فیلمسازان روسیه در حال پیشبرد دو طرح وسیع در منطقه اوراسیا است. یکی ازاین طرح‌ها آکادمی فیلمسازان اوراسیایی است و دیگری اجلاس نشست فیلمسازان حوزه دریای خزر است. بسیار خوشحال می‌شویم در این دو طرح ایران همراه ما باشد. البته می دانم که این اقدامات احتیاج به قدم‌های حساب شده دارد. من مدیربرنامه‌ریزی چند جشنواره در روسیه هستم و امیدوارم بتوانیم جشنواره فیلم فجر را در یکی از این جشنواره‌ها معرفی کنیم.
مجتبی امینی در پاسخ اعلام کرد: ما آمادگی هرگونه همکاری درحوزه جشنواره‌ها را داریم. چه آثار ما راه پیدا کنند به فستیوال‌های روسیه و چه آثار روسیه به فستیوال‌های ما راه پیدا کنند. در مورد داورها هم همینطور می‌توانیم داور معرفی کنیم یا آنها به ما داور معرفی کنند.
یکی از اعضای هیات فیلمسازان روسیه درباره سطح کیفی این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: این جشنواره در بالاترین سطح خودش درحال برگزاری است البته ما باید عملیاتی تر کار کنیم و نباید در این سطح بمانیم. ما در مجموعه سینمایی‌مان درباره ارزش‌های خانوادگی و بچه‌ها بیشتر کار می کنیم . شاید به خاطر اینکه ارزش میراث فرهنگی و کار ما را خوب درک می کنند. یکی از محصولات ما توانسته در یک ماه صد میلیون دلار ارزآوری داشته باشد. فکر می‌کنم ایران هم مانند روسیه مشکل جمعیتی ندارد و بچه‌هایمان شاد و خوشحال و سلامتند. معتقدم در این بخش کار کنیم جواب می دهد.
مجتبی امینی در پاسخ یادآور شد: حوزه کودک جزو حوزه‌های مهم سینمای کشور ما است و ما عقبه قوی در سینمای کودک داریم. فیلمسازانی چون مجید مجیدی از بزرگان سینمای جهان در این زمینه هستند.
الکساندرسولومونو در پایان افزود: نقطه کلیدی که باعث موفقیت ما در آینده می شود بخش‌هایی است که فرهنگ ما و روسیه را تشکیل می دهد. ما باید این بخش‌ها را به زبان امروزی درآوریم و از آنها محصولاتی به تمام دنیا معرفی کنیم. ما می توانیم در سطح جهانی به سمت تولید مشترک برویم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است